Navigation Navigation

محتوا محتوا

اولین شهردار شاهدیه در همایش شاهدیه شناسی:

اتحاد و همدلی مردم روستاهای منطقه،شهرشاهدیه را به وجود آورد


اولین شهردار شاهدیه گفت: طبیعی است که ادغام این روستاها کار آسانی نبود چراکه هرکدام از این روستاها فرهنگ خاص خود را داشتند اما مردم فهیم هر سه منطقه که دارای مشترکات فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند با اتحاد و همدلی خود شرایط این ادغام را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار یزد امـــــروز ؛جواد فلاح اولین شهردار شاهدیه در همایش نگاهی به تاریخ و فرهنگ شاهدیه گفت: روزگاری شهر شاهدیه از سه روستای ابرندآباد، گردفرامرز و نصرت آباد تشکیل‌شده بود و مردمان زحمت‌کش این دیار از کمترین امکانات بهره‌مند بودند و علی‌رغم اینکه شهرداری یزد از این منطقه درآمد کسب می‌کرد اما هیچ‌گونه خدماتی به این مناطق ارائه نمی‌داد.

فلاح ادامه داد: من آن زمان بخشدار بودم و مردم منطقه مرتباً بابت عدم ارائه خدمات شهرداری به بنده گلایه می‌کردند بالاخره با پیگیری‌های بنده و جلسات متعددی که با استاندار وقت آقای بی‌طرف داشتم مقرر شد ابتدا سه روستا در هم ادغام شوند و روستای شاهدیه را تشکیل دهند.

اولین شهردار شاهدیه افزود: طبیعی است که ادغام این روستاها کار آسانی نبود چراکه هرکدام از این روستاها فرهنگ خاص خود را داشتند اما مردم فهیم هر سه منطقه که دارای مشترکات فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند با اتحاد و همدلی خود شرایط این ادغام را فراهم آورده و پس از تشکیل روستای شاهدیه مقدمات برای تبدیل‌شدن به شهر آماده شد و بدین گونه شهر شاهدیه پدیدآمد.

 

شهردار سابق شاهدیه اضافه کرد: ابتدا شهرداری شاهدیه در یک مکان محقر افتتاح شد و سپس در دوران تصدی مرحوم حمیدیا بر استانداری یزد با در اختیار گرفتن زمین فعلی شهرداری که از زمین های دولتی به حساب می آمد، کلنگ ساختمان شهرداری توسط استاندار وقت به زمین زده شد.

فلاح در پایان گفت: بنده اهل شاهدیه نیستم و هیچ‌گونه ملکی نیز در اینجا ندارم اما منطقه شاهدیه و مردمان آن را دوست دارم و امیدوارم مردم پرتلاش و فهمیده این شهر در جهت آبادانی و حفظ سرمایه‌های فرهنگی خود کوشا باشند






آخرین اخبار آخرین اخبار