Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خبر داد

اجرای طرح نسخه الکترونیک از ابتدای تیرماه/پایان خرداد؛آخرین مهلت صدور دفترچه درمان برای مددجویان امداد


مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از اجرای طرح نسخه الکترونیک از ابتدای تیرماه در استان خبر داد.

 به گزارش  خبرنگار یزدامروز؛ محمد دریجانی  پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه از اجرای طرح نسخه الکترونیک از ابتدای تیرماه خبر داد و گفت: با توجه به گرانی اخیر کاغذ درراستای کاهش استفاده از آن و ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم اجرای این طرح از ابتدای تیرماه سال جاری در مطب پزشکان شهرستان تفت آغازشده و سپس در شهرستان‌های میبد و اردکان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد  دسترسی به اطلاعات موردنیاز از وضعیت سلامت استان و جلوگیری از قاچاق دارو را از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح دانست و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم این طرح را تا پایان سال در تمامی مراکز خصوصی، مطب پزشکان، مراکز آزمایشگاهی و پاراکلینیکی شهرستان یزد و شهرستان‌های دیگر استان نیز اجرایی کنیم.

وی در خصوص فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح نسخه الکترونیکی در استان هم گفت: ما از نرم‌افزار تهیه‌شده خود اطمینان داریم اما همان‌گونه که می‌دانید در کشور درزمینهٔ سرعت اینترنت با مشکلاتی روبرو هستیم که از عهده ما خارج است البته برای چنین شرایطی نیز پیش‌بینی‌های لازم دیده‌شده است ولی درمجموع آمادگی اجرای این طرح به‌صورت کامل توسط سازمان وجود دارد.

حذف پرونده کاغذی بستری در بیمارستان‌های دولتی 

درجانی در ادامه با اعلام خبر حذف پرونده کاغذی بستری در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی استان گفت: از اول اردیبهشت‌ماه سال جاری پرونده‌های بستری بیماران در تمامی بیمارستان‌های دولتی الکترونیکی شده و با این اقدام سالانه از مصرف بیش از 5 میلیون برگ A4 جلوگیری می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان  در ادامه با اشاره به امضای توافق‌نامه بین سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد مبنی بر صدور دفترچه خدمات درمان با نشان این سازمان گفت: درگذشته دفترچه‌های درمان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد با نشان این نهاد چاپ می‌شدند که درراستای حفظ کرامت این عزیزان دفترچه‌های درمان جامعه 10 هزارنفری این نهاد در استان با همان سطح خدمات و با نشان بیمه سلامت چاپ‌شده و تاکنون برای 3 هزارنفر از مراجعه‌کنندگان دفترچه صادرشده است.

درجانی آخرین‌مهلت تعویض این دفترچه‌ها را پایان خردادماه اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون 7 هزارنفر از مددجویان هنوز برای دریافت دفترچه خود اقدام نکرده‌اند که خواهشمندیم هرچه سریع‌تر نسبت به این امر مبادرت ورزند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پرداخت مطالبات مراکز درمانی، پاراکلینیک ها و داروخانه‌ها تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: البته برخی مراکز تا پایان آذرماه مطالبات خود را دریافت کرده‌اند که به‌محض تأمین اعتبار بدهی خود تا پایان سال 97 را با آنان تسویه خواهیم کرد.

وی افزود: در سال 98 نیز تا پایان فرودین ماه بدهی 15 میلیارد و 500 میلیون تومانی خود را به این مراکز پرداخت کردیم که از این حیث در بین شرکت‌های بیمه‌گر پیشرو بوده و امیدواریم بتوانیم در سال جاری بدهی‌هایمان را به‌صورت ماهیانه تسویه کنیم.

در استان کمبود دارو نداریم 

دریجانی با تأکید براین نکته که درزمینهٔ دارو در استان با کمبودی مواجه نیستیم گفت: شاید یکی از دلایلی که مردم فکر می‌کنند دارو در استان کم است کمبود داروهای خارجی باشد که مشابه آن‌ها در داخل تولید می‌شود چراکه بر اساس قانون حمایت از تولید داخلی ورود داروهای مشابه خارجی که در داخل تولید می‌شوند به کشور ممنوع است.

مدیرکل بیمه سلامت یزد  بابیان اینکه کیفیت و اثربخشی داروهای تولید داخل قابل‌قبول است اظهار داشت: ممکن است میزان اثربخشی داروهای تولیدی برخی شرکت‌های داخلی نسبت به شرکت‌های دیگر پایین‌تر باشد که در این زمینه از مردم می‌خواهیم در صورت پایین بودن میزان اثربخشی داروها آن را به پزشک معالج خود اطلاع دهند تا با انتقال موضوع از پزشک به مراجع مربوطه درزمینهٔ ارتقای اثربخشی داروها تلاش شود هرچند به نظر می‌رسد توصیه برخی داروسازان و متصدیان داروخانه‌ها به استفاده از داروی خارجی به خاطر حاشیه سود بالای این داروهاست و درمجموع داروهای داخلی از سطح اثربخشی قابل‌قبولی برخوردار هستند.

ماهانه 17 میلیاردتومان برای سلامت مردم استان هزینه می شود

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار یزدامروز مبنی بااینکه چرا تنها مراکز درمانی دولتی به افراد تحت پوشش خدمات بیمه سلامت همگانی که عمدتاً از اقشار کم برخوردار جامعه هستند خدمات ارائه می‌دهند اذعان داشت: دولت برای بیمه سلامت همگانی هزینه قابل‌توجهی را متقبل می‌شود برای مثال در استان یزد ماهانه 17 میلیاردتومان برای سلامت 350 هزارنفر از افراد تحت پوشش خود هزینه می‌کند بنابراین طبیعی است که به‌گونه‌ای این هزینه‌ها را مدیریت کند که این چرخه به خودش ختم شود به همین علت دارندگان دفترچه خدمات درمانی سلامت همگانی به‌جای اینکه خدمات درمانی خود را از بخش‌های خصوصی با هزینه سنگین دریافت کنند می‌توانند عین آن خدمات را با همان کیفیت در مراکز دولتی و به‌مراتب ارزان‌تر دریافت کنند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار