Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس کل دادگستری استان یزد:

اجرای عدالت و قانون وظیفه‌ی همه دستگاه‌ها است


رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اجرای عدالت و اجرای قوانین تنها در حیطه دستگاه قضایی نیست بلکه وظیفه تمام دستگاه‌های اداری و اجرایی است.

به گزارش یزدامروز؛ غلامعلی دهشیری در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: اهداف کلان دستگاه قضایی حول دو محور نظارت و عدالت می‌چرخد.

وی ادامه داد: بخشی از این وظیفه نظارت و عدالت بر عهده دادستان‌های محترم و دادسراهای عمومی و انقلاب است که در رأسش دادستان عموم انقلاب با روال متعدد اداری و قضایی این نقش را ایفا می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: همچنین مسئولیت سنگین و خطیر در دستگاه قضایی و پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی با تحقق بخشیدن به عدالت بر دوش دادستان‌ها است.

دهشیری اظهار داشت: از فرایند پنج‌گانه دادرسری، چهار فرایند کشف جرم، تعقیب متهم، تحقیقات مقدماتی و اجرای احکام کیفری مستقیم زیر نظر دادستان باید اجرا شود.

وی اضافه کرد: حتی در مرحله چهارم هم که مرحله محاکمه و دادرسی است بازهم دادستان نقش و حضور را در جلسات دادگاه بر عهده دارد؛ افزون بر این، حفظ حقوق عامه نیز بر عهده دادستان گذاشته شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد یادآور شد: اجرای عدالت و اجرای قوانین تنها در حیطه دستگاه قضایی نیست بلکه وظیفه تمام دستگاه‌های اداری و اجرایی است و تضمین وظایف فقط بر عهده دستگاه قضایی نهاده شده است.  

دهشیری خاطرنشان کرد: مجموعه قوانین جمهوری‌اسلامی ایران در نهایت منتهی به حوزه‌ای می‌شود که به آن عدالت می‌گوییم، عدالت یکی از وظایف اصلی دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی با عدالت عجین شده و اصلا ظهور آقا امام زمان هم برای اجرای عدالت است.

وی افزود: از زحمات ارزنده و خدمات صادقانه و خالصانه آقای شمس که حدود 27 ماه است سکان‌داری دادسرای عموم و انقلاب مرکز استان بودند و نظارت بر دادسراهای مرکز استان را بر عهده داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

دهشیری با بیان اینکه شمس فردی ولایی، متین، متدین و دلسوز بود که در این مدت منشأ تحول برای دادسرای عموم و انقلاب استان بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه نیاز به حضور آقای شمس در حوزه ستاد بود از ایشان خواهش کردیم و خودشان هم تمایل داشتند که بیایند در حوزه ستاد و ان‌شاالله به عنوان قائم مقام دادگستری کل استان معارفه خواهند شد.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار