Navigation Navigation

محتوا محتوا

از ابتدای سال جاری تاکنون رقم خورد

اخذ 619 جلد سند مالکیت موقوفات در استان یزد


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در نشست مشترک با مدیران اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری 619 جلد سند مالکیت موقوفات اخذ شد که این تعداد به یک هزار و سیصد و شصت و چهار رقبه وقفی متصل شده است.

به گزارش یزدامروز، حجت الاسلام حسین زارع زاده با اعلام این خبر افزود: یکی از اصلی ترین رسالت های متولیان امر وقف، حفظ و حراست از املاک وقفی و تثبیت مالکیت آنها است تا از تصرفات  جلوگیری شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد افزود: الحمدلله یزد در این حوزه جزء استان های شاخص و پیش رو است و با اینکه اکثر موقوفات در این استان به صورت تک رقبه ای می باشد آمار اخذ سند مالکیت نیز مورد قبول بوده و این امر مورد تایید هئیت بازرسی از اوقاف استان گیلان نیز قرار گرفت.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 619 جلد سند مالکیت موقوفات اخذ شده که این تعداد به یک هزار و سیصد و شصت و چهار رقبه وقفی در سامانه جامع موقوفات متصل گردیده است.

زارع زاده در ادامه با اشاره به آمار بالای موقوفات و رقبات فاقد سند نیز تاکید کرد: انشالله باید با تشکیل کارگروه های مشترک و روفع موانع موجود، تصمیماتی اخذ شود تا مسیر تثبیت مالکیت تسریع گردد.

وی در پایان اظهار داشت: پاداش معنوی و اخروی تثبیت مالکیت موقوفات کمتر از عمل نیک واقف نیست و در ادامه راه خیر و خداپسندانه او می باشد.

گفتنی است در این نشست علی کریمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک پیگیری های لازم جهت رفع موانع تثبیت مالکیت موقوفات و صدور اسناد مالکیت رقبات وقفی را انجام و دستورات لازم را صادر کرد.
 

انتهای پیام/ح



آخرین اخبار آخرین اخبار