Navigation Navigation

محتوا محتوا


اذعان همراهان دولت به شکست در مناظره‌ها


ابراهیم اصغرزاده می گوید مناظره دوم به لحاظ اينكه جريان اصولگرا توانست تقسيم كاري بين كانديداهاي خود ايجاد كند و با همان سياست شرايطي را ايجاد كند كه افكار عمومي را به سمت خود جلب كند، توفيقاتي را به دست آورد.

یزدرسا؛ هرچند قبل از برگزاری مناظره دوم، اینگونه تصور می‌شد که کاندیداهای دولت چون مدعی بودند در حوزه فرهنگی و سیاسی حرف برای گفتن دارند، بتوانند بر رقبا فائق بیایند و ضعف مناظره اول را هم جبران کنند و حتی برای مناظره سوم نیز دستاوردهایی را به وجود بیاورند؛ اما در عمل اتفاق دیگری افتاد و عملکرد دولتی‌ها ضعیف‌تر از رقبای‌شان بود.

ضعف روحانی و کاندیدای ضربه‌گیرش در مناظره دوم به قدری مشهود بود که حتی همراهان و حامیان دولت هم به این ضعف اذعان دارند. به طوری که واکنش‌ها و مواضع آن‌ها بعد از مناظره بیانگر، اعتراف آن‌ها به شکست است. در ادامه به برخی از این واکنش‌ها اشاره می‌شود:

حمید ابوطالبی معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری در واکنش به مناظره دوم نوشت: منتظر مناظره سوم باشید، ورق برمی‌گردد!

اسحاق جهانگیری نیز در توئیتی نوشت: حوصله کنید، تغییر فضا را در مناظره سوم خواهید دید. تا انتخابات فرصت باقی است!

حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای و فرهنگی رئیس‌جمهور، نیز ضعف روحانی در مناظره را اینگونه سعی می‌کند توجیه کند: روحانی در مناظره نگران آرامش جامعه بود و نمی‌خواهد اجازه دهد در اثر مناظره‌ها نگرانی و شوکی در جامعه وارد شود!

این در حالی است که ضعف کاندیداهای دولتی در مناظره موجب شد تا عباس عبدی تحلیلگر نام آشنای اصلاح‌طلبان در ارزیابی مناظره دوم بگوید: در مناظره دوم هاشمی‌طبا از همه بهتر بود!

صدرا محقق خبرنگار روزنامه شرق در توئیتر خود در خصوص طرح ماجرای کالای وارداتی در منزل دختر وزیر آموزش و پرورش نوشت: قالیباف با ماجرایی که طرح کرد ضربه واقعا سنگینی زد و روحانی و جهانگیری نه تنها خوب دفاع نکردند که بهش پاس گل هم دادند.

ابراهیم اصغرزاده از چهره‌های برجسته اصلاح‌طلبان هم امروز در گفت وگو با روزنامه اعتماد گفته: مناظره دوم به لحاظ اينكه جريان اصولگرا توانست تقسيم كاري بين كانديداهاي خود ايجاد كند و با همان سياست شرايطي را ايجاد كند كه افكار عمومي را به سمت خود جلب كند، توفيقاتي را به دست آورد. در اين مناظره اصولگرا‌ها دست بالا را داشتند.






آخرین اخبار آخرین اخبار