Navigation Navigation

محتوا محتوا

حاشیه های کنگره بزرگداشت نخستین شهید نفوذ استان یزد؛

از خطابه آتشین همسر «شهید منتظر قائم» تا سخنان حماسی فرمانده نیروی دریایی سپاه


کنگره بزرگداشت نخستین شهید نفوذ استان در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدامروز؛ کنگره بزرگداشت شهید محمد منتظر قائم، نخستین فرمانده سپاه استان یزد و شهید مبارزه با نفوذ  با حضور سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، مسئولان استانی و استقبال کم نظیر مردم شهید پرور یزد در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد برگزار شد.

*در ورودی سالن ماکت عملیات طبس خودنمائی می کرد. شنیدن توضیحات راوی ماجرا خالی از لطف نبود.

* کنگره با قرائت آیات روح بخش کلام الله مجید توسط موسوی آغاز شد. وی آیات سوره انفال را برای قرائت انتخاب کرده بود. «ای کسانی که ايمان آورده ايد ، چون خدا و پيامبرش شما را به چيزی فرا خوانند که زندگيتان می بخشد دعوتشان را اجابت کنيد...». سوره فیل هم پایان بخش قرائت وی بود.

*محسن فلاح، هنرمند جوان یزدی مجری گری کنگره را بر عهده داشت. فلاح اجرای خود را با مدح امیرالمومنین علی (ع) و حضرت مهدی(عج) آغاز کرد. با حضور سردار فدوی در سالن شهید پاکنژاد فلاح با عبارات جالبی به استقبال وی رفت. فلاح گفت: این فرمانده زمانی که بالاترین دستاورد کشور را آبگوشت بزباش می نامیدند و چند ساعت قبلش اوباما می گفت کسی به پای ما نمی رسد رهبری را خوشحال کرد.

*سردار فتوحی بعد از حضور در جایگاه و خوشامدگویی به میهمانان اعلام کرد: شکست آمریکا در صحرای طبس به ما آموخت مادامی که مردم و مسئولان در راستای آموزه های حیات بخش الهی گام بردارند امدادهای غیبی هم به کمک ما می آیند.

*بعد از سخنان سردار فتوحی نوبت به همسر شهید منتظر قائم رسید. وی در پایان سخنرانی خود چهار نکته مهم بیان کرد. وی گفت: به تمام کسانی که به تعبیر رهبر انقلاب شیطان بزرگ را در نزد مردم ایران بزک می کنند این  پیام امام را گوشزد می کنم که «حتی اگر در تمام امریکا مسجد بسازند و بالای گلدسته‌ها شعار الله اکبر قرار بدهند، هیچ وقت شعار مرگ بر امریکا را فراموش نکنید». این صحبت همسر شهید با فریادهای «مرگ بر آمریکا» حضار تائید شد.

وی افزود: به جریانات سیاسی در کشور که با مذاکره با آمریکا زمینه نفوذ شیطان بزرگ را فراهم کرده اند توصیه می کنم که به فرمایشات امام توجه کنند که می فرمود «آنها که خواب آمریکا می بینند خدا بیدارشان کند». و می فرمود: «اگر ما را صد بار بکشند و زنده شویم دست از مبارزه با آمریکا برنمی داریم.»

مدرسی سومین توصیه خود را خطاب به مسئولین بیان کرد و اظهار داشت: توصیه می کنم به مسئولین که به وعده الهی اعتقاد داشته باشند و آمریکا را کدخدا ندانند.

وی در پایان تاکید کرد: به دشمن و شیاطین اعتماد نکنید که قرآن کریم به صراحت وعده داده است:« لَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ»

*بالاخره نوبت به میهمان ویژه کنگره رسید. سردار فدوی که همین چند وقت پیش از نفوذ تفنگداران آمریکایی به آب های ایران جلوگیری کرده بود برای سخنرانی در کنگره اولین شهید نفوذ و با فریادهای «صل علی محمد یاور رهبر آمد» مردم ولایت مدار یزد پشت تریبون قرار گرفت.

*جمعیت به حدی زیاد بود که مردم برای شنیدن سخنان سردار مجبور بودند روی پا بایستند.

 

 

*سردار فدوی سخنان بسیار جذابی داشت. از تداوم ایثار فرزندان کشور گفت. از پیروزی قدرت ایمان رزمندگان اسلام بر تجهیزات استکبار گفت. از اشراف بر ناوهای آمریکایی صحبت کرد و اعلام کرد سر سوزنی برای استکبار قدرت قائل نیست. از حماسه اخیر فرزندان رشید نیروی دریایی سپاه هم سخن به میان آمد. فدوی گفت از بعد از زمان جنگ تحمیلی ما در خلیج فارس آتش بس نداشتیم. همواره تا مرحله آغاز جنگ پیشرفته ایم ولی شلیک نداشتیم.

 

 

* سید محمد صادق آتشی خواننده جوان کلیپ و سرود زیبایی که برای مراسم آماده کرده بود اجرا کرد.

* با حضور سردار فدوی از تولیدات کنگره شهید منتظر قائم نیز رونمائی شد. تمبر مزین به عکس شهید، کتاب ققنوس عاشق، کتاب ماموریت ساعت 12، نشریه معجزه شن و نرم افزار دانش آموزی نفوذستیزی از جمله این تولیدات بود.

 

 

* سردار فدوی در پایان با قرآن اهدائی مردم دارالعباده کنگره را ترک کرد. اما مراسماتی همچون اجرای نمایش زنده رادیویی توسط معاونت صدای مرکز یزد، خاطره گویی «لاور» دوست و همرزم شهید،  شعرخوانی عالیه مهرابی و نماهنگ ما ایستاده ایم از دیگر برنامه ها در ادامه کنگره بود.

 

 

*آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد، سردار فتوحی فرمانده سپاه یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی، میرمحمدی استاندار یزد، طالبی معاون امنیتی استاندار، شاکری شمسی فرماندار یزد، حبیبی مدیر کل دادگستری استان یزد، سردار کاکاوند فرمانده انتظامی استان، حسینی کوهستانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی، غیاثی مدیر کل ارشاد یزد و موسوی نماینده آینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولان حاضر در این کنگره بودند.

یزدرسا/
 






آخرین اخبار آخرین اخبار