Navigation Navigation

محتوا محتوا

آخرين وضعيت احزاب و تشكل هاي سياسي استان؛

ازشاخه یزد حزب کارگزاران سازندگی چه می دانید؟/ فعالیت کارگزاران به اجرای کنسرت رسید


حزب کارگزاران سازندگی در سال 1377 در یزد تشکیل شد که علاوه بر مرکز استان در شهرستان ابرکوه فعالیت دارد.

یزدامروز به نقل از یزد ندا؛ یکی از احزابی که درصحنه سیاسی کشور فعال است حزب کارگزاران سازندگی ایران است، تاریخ تشکیل این حزب به‌صورت رسمی به بعد از پایان جنگ تحمیلی برمی‌گردد.

حزب کارگزاران سازندگی  توسط ۱۶ نفر از اعضای هیات دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، در اسفند ۱۳۷۴ آغاز به کارکرد. سنگ بنای حزب کارگزاران درست در مقطعی گذاشته شد که یک سال از عمر دولت دوم رفسنجانی باقی‌مانده بود. کارگزاران نخستین حزب سیاسی در ایران بود که در درون دولت شکل گرفت. هسته اصلی حزب کارگزاران سازندگی را نیروهای سیاسی پرنفوذ استان کرمان تشکیل می‌دهند.

شمار زیادی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی نظیر هدایت آقایی، محمد عطریانفر، فائزه هاشمی، روشنک سیاسی، آیدا مصباحی، جهانبخش خانجانی، مرتضی الویری و حسین مرعشی در فتنه 88 بازداشت شدند.

از « هاشمی رفسنجانی»  به‌عنوان پدر معنوی حزب یاد می‌شود .

« رضا امراللهی» و « فاطمه رمضان‌زاده»  یزدی‌های کارگزاران سازندگی هستند.

حزب کارگزاران سازندگی در سال 1377 در یزد تشکیل شد که علاوه بر مرکز استان در شهرستان ابرکوه فعالیت دارد.

هنگامی‌که دولت هاشمی رفسنجانی در سال 1368 شروع به کارکرد در همان زمان دولت وی تصمیم به سازندگی در ابعاد مختلف (اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) را اتخاذ نمود و لذا اولین برنامه پنج‌ساله توسعه و سازندگی کشور در دوران ریاست جمهوری هاشمی آغاز شد و تعدادی از همکاران وی که سمت‌های کلیدی دولت را به عهده داشتند (معاونین رئیس‌جمهور یا وزرای کابینه) هسته اولیه حزب کارگزاران را بنا کردند.

سوم دی‌ماه امسال یک خواننده جوان در یزد به مناسبت ولادت پیامبر اسلام (ص)  به اجرای کنسرت می‌پردازد تهیه‌کننده این کنسرت عضو حزب کارگزاران سازندگی است!
 

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار