Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی یزد:

آزمایشگاه مرکزی یزد 2برابر ظرفیت مراجعه کننده دارد


کارشناس امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: توریسم درمانی بودن یزد، تمایل مردم به دریافت خدمات از بخش دولتی و با تعرفه دولتی باعث شده تا آزمایشگاه مرکزی یزد تقریباً 2برابر ظرفیت مراجع داشته باشد.

به گزارش یزدامروز، «فرهاد بهروان» کارشناس امورآزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا با بیان اینکه آزمایشگاه‌ها ازلحاظ خدمات‌دهی به 2 دسته درمانی و بهداشتی تقسیم می‌شوند، اذعان کرد: آزمایشگاه‌های درمانی در 2 بخش خصوصی و دولتی در یزد فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد 65 آزمایشگاه در بخش درمانی در یزد فعال هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 33 آزمایشگاه در بخش خصوصی و 32 آزمایشگاه در بخش دولتی فعال است.

بهروان تعداد آزمایشگاه‌های فعال در بخش بهداشتی از قبیل آزمایش‌های قبل از ازدواج و آزمایش‌های پیشگیری را حدود 40 آزمایشگاه عنوان کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه 95 درصد آزمایش‌ها در یزد انجام می‌گیرد، تصریح کرد: عدم انجام برخی آزمایش‌ها در یزد دلایل مختلفی دارد که درصد کمی از آن‌ها به دلیل نبود تجهیزات لازم و بخشی هم به دلیل تعداد پایین درخواست است.

وی با بیان اینکه انجام آزمایش با تعداد درخواست پایین نه به‌صرفه اقتصادی است و نه جواب باکیفیتی دارد، گفت: بهتر است چنین آزمایش‌هایی را تحت شرایط استاندارد به آزمایشگاه‌هایی با تعداد بالا آن آزمایش را انجام می‌دهد، انتقال یابد.

 بهروان در رابطه با صف‌های طولانی نوبت‌دهی و انجام آزمایش در آزمایشگاه مرکزی یزد اظهار کرد: توریسم درمانی بودن یزد، تمایل مردم به دریافت خدمات از بخش دولتی و با تعرفه دولتی باعث شده تا آزمایشگاه مرکزی یزد تقریباً 2برابر ظرفیت مراجع داشته باشد.

وی مشکلات مالی سدی برای رفع صف‌های طولانی آزمایشگاه مرکزی یزد گفت: ساختن آزمایشگاهی در این حد و با این تجهیزات چندین میلیارد هزینه دارد و از طرفی محدودیت‌ منابع مالی این امکان را نمی‌دهد که دولت به‌راحتی به این سمت برود.

 

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار