Navigation Navigation

محتوا محتوا


استان یزد در صدر جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز کشور/منطقه اسکان یزد بدون مدرسه!


رادمنش گفت: جذب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در ساخت و بازسازی مدارس در سال گذشته 31 درصد رشد داشته و همین امر رتبه استان یزد را از رده‌ بیستم سوم به رتبه اول کشور ارتقا داده است.

به گزارش یزدامروز؛ امیرحسین رادمنش رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان یزد در جمع خبرنگاران گفت: بیش از دو دهه از تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان می‌گذرد که در حال حاضر نزدیک به 2500 خیر ساز (ساخت کامل یا 50 درصد مدرسه) و خیر یار (ساخت کلاس، نمازخانه) در سطح استان در این زمینه فعالیت دارند.

رادمنش افزود: 1253 مدرسه دولتی،188 مدرسه غیردولتی،467 پیش‌دبستانی و 112 مدرسه بزرگسالان در سطح استان وجود داردکه درمجموع 238 هزار دانش‌آموز که 2400 نفراز آنان استثنائی هستند را در قالب 10 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

وی اذعان داشت: 35 درصد از مجموع 10 هزار کلاس استان معادل 300 مدرسه نیاز به مرمت، بازسازی و مقاوم سازی دارند که برای این کار به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رادمنش خاطرنشان کرد: علی‌رغم خدمات زیادی که خیرین مدرسه‌ساز انجام داده‌اند اما بزرگ‌ترین مشکل ما برای ساخت مدرسه خرید زمین است که خیرین در این زمینه مشارکتی ندارند و باید تلاش کنیم تا خیرین بزرگواردر این زمینه نیز پیش‌قدم باشند.

وی تصریح کرد: در منطقه اسکان یزد هیچ مدرسه ای وجود ندارد و امیدواریم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی بتوانیم زمینی را در این منطقه تملک کرده و درآن مدرسه احداث کنیم.

رادمنش یا اشاره به ضرورت سلامت معلمان خاطر نشان کرد: برای بالابردن سلامت فرهنگیان کلینیک درمانی با مشارکت خیرین احداث شده و اقدامات دیگری نیز دراین زمینه در دست اقدام داریم.

رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان در ادامه با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان یزد گفت: این همایش با رویکرد «رویش نیک اندیشان جوان» برگزار خواهد شد و تلاش داریم تا در این همایش فرزندان خیرین مدرسه‌ساز را نیز به مشارکت در این امر خداپسندانه دعوت کنیم.

وی همچنین از کسب رتبه یک کشوری توسط استان یزد درزمینهٔ افزایش پروژه‌ها و اعتبارات  و جذب مشارکت خیرین خبر داد و اظهار داشت: جذب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در ساخت و بازسازی مدارس در سال گذشته 31 درصد رشد داشته و همین امر رتبه استان یزد را از رده‌ بیستم سوم به رتبه اول کشور ارتقا داده است.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار