Navigation Navigation

محتوا محتوا

عضو شورای فرهنگی استان یزد:

اسلام ناب اهل سازش با اسلام آمریکائی نیست/نشاط جامعه در گرو تقویت پایه های دینی و مذهبی/پروژه نفوذ؛آخرین پروژه دشمن


عضو شورای فرهنگی استان یزد با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (قدس سره) در خصوص سلطه ناپذیری ملت ایران و ستیز با سلطه بیگانانگان به ویژه آمریکا خاطر نشان کرد: اسلام ناب در برابر اسلام آمریکائی که دلبسته و سر سپرده غرب و آمریکاست سرتسلیم فرود نیاورده و اهل سازش و ملاطفت نیست.

یه گزارش یزدامـــــــروز؛ صبح امروز همزمان با 12بهمن ماه، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مراسم نمادین استقبال از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولین نظامی واجرایی استان در فرودگاه شهید صدوقی یزد برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سید محمد کاظم مدرسی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والا مقام انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده استثنایی و معجزه قرن بود که در پرتو رهنمودهای حضرت امام(ره) به وقوع پیوست.

اضلاع انقلاب اسلامی 

امام جمعه حومه شرقی یزد با بیان اینکه انقلاب اسلامی از سه ضلع حضورمردم،وجود امام(ره) وسبقه دینی و اسلامی تشکیل شده اظهار داشت: حضور مردم باعث شد تا امام(ره) به عنوان راس و قله هرم انقلاب به کمک یاران خود به اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی دست یابد و این همان چیزی است که امیرالمومنین به ما توصیه می کند و می فرماید اگر حضور مردم نباشد نمی توان پایه های مقبولیت حکومت اسلامی را صحه گذاشت.

استاد برجسته حوزه علمیه یزد ادامه داد: امام راحل با آن منظومه فکری و اندیشه خالص و ناب خود که حتی قبل از انقلاب هم این تفکرات را به شاگردانش منتقل می کرد توانست در شرایطی که اسلام واقعی مورد غفلت واقع شده و دو اندیشه اسلام متحجر (گوشه نشین) و اسلام لیبرال(منهای روحانیت)در جامعه بروز کرده بود علیه این دو اسلام منحرف قد علم کرده وبا اجتهاد و مبانی فقهی  اسلام ناب محمدی را عرضه نماید.

عضو شورای فرهنگی استان منظومه فکری امام را سبب شکوفایی و تبلور اسلام حقیقی در ایران دانست و افزود: اندیشه ناب امام راحل توانست دو بلوک سلطه پذیرو سلطه گر دنیا را شکسته و بلوک سومی به نام بلوک« سلطه ستیز» به آن بیافزاید

اسلام ناب اهل سازش بااسلام آمریکائی نیست/عنصردین واسلامیت درتاروپودانقلاب نهادینه شده است

وی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (قدس سره) در خصوص سلطه ناپذیری ملت ایران و ستیز با سلطه بیگانانگان به ویژه آمریکا خاطر نشان کرد: اسلام ناب در برابر اسلام آمریکائی که دلبسته و سر سپرده غرب و آمریکاست سرتسلیم فرود نیاورده و اهل سازش و ملاطفت نیست.

خطیب جمعه حومه شرقی یزد در بخش دیگری از سخنانش به ضلع سوم انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی در ابتدا در مساجد و محافل دینی و با هدایت های روحانیت  شکل گرفت و امروز نیز عنصر دین و اسلامیت در تاروپود و بنای انقلاب نهادینه  شده است.

آیت الله مدرسی اضافه کرد: تازمانی که مردم در عرصه انقلاب حضور فعال داشته و رهبری جایگاه ویژه خود را در بین مردم و مسئولان حفظ و سبقه دینی مردم پررنگ باشد هیچ خطری انقلاب و نظام را تهدید نخواهد کرد هرچند که دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن این ارزش ها به کار بسته است.

نفوذدرلایه های مدیریتی کشورولایه های فکری مردم هدف غایی دشمن برای ضربه زدن به نظام

مدرسی با برشمردن انواع توطئه های انقلاب در طول این 37سال گفت: آخرین پروژه دشمن پس از ناکامی در اقدامات گذشته پروژه نفوذ است.

وی نفوذ در لایه های فکری و هویتی مردم و لایه های مدیریتی کشور را هدف غایی دشمن برای ضربه زدن به نظام برشمرد و گفت: تمام مسئولان نظام باید درخدمت سه رکن مردم،رهبری و تدین مردم باشند و در این مسیر کوتاهی نکنند.

نشاط جامعه درگرو تقویت پایه های دینی و مذهبی جامعه

استاد برجسته حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش به مسئله  نشاط اجتماعی جامعه پرداخت و اظهار داشت: اگر پایه های دینی و مذهبی جامعه تقویت شود به طور فراگیر نشاط جامعه بالا رفته و نیازی به اقدامات خاص برای بالا بردن نشاط در جامعه نیست

مدرسی ادامه داد: کسی با شادی مخالف نیست اما مگر در خانواده های روحانیون و افراد متدین ما نشاط وجود ندارد؟مگرکسب  رتبه های برتر علمی توسط دانشآموزان یزدی در کنار توانائی ها و امکانات آموزشی، ناشی از روحیه دین باور  این عزیزان و خانواده های آنان نیست؟

عناصر ده گانه منظومه فکری امام راحل

مشاور فرهنگی صدا وسیمای استان در پایان، برخورد بادشمنان،مهربانی بادوستان،دعوت مردم به بندگی خدا،استقلال اقتصادی،قانون مداری،فرهنگ دینی،پرورش جوانان انقلابی و مومن،خشنودی حضرت ولی عصر(عج)،نهراسیدن از بغض و کینه دشمن واحترام به رای و نظر مردم را از عناصر ده گانه منظومه فکری امام راحل دانست.






آخرین اخبار آخرین اخبار