Navigation Navigation

محتوا محتوا

قسم حضرت عباس یا دم خروس؟

اصلاح‌طلبان و ادعاهای شیکی که در عرصه عمل رنگ باخت!


آقای سینه‌زن زیر بیرق اصلاح‌طلبی،در پاسخ به اعتراض یکی از نمایندگان مجلس، وی را با تعابیری چون «خفه شو» مورد نوازش قرار می‌دهد!

به گزارش یزدامروز، طیف موسوم به اصلاح‌طلب از سال ۷۶ به صورت برجسته وارد سپهر سیاسی کشور شدند و به نقش‌آفرینی پرداختند. در آن ایام توانستند با شعارهای پر زرق و برق و سوار شدن بر موج هیجانات و مهارت در ماهی‌گیری از دریای سیاست، به کرسی قدرت دست یابند؛ اما گذر زمان بسیاری از واقعیت‌ها را برملا کرد و نشان داد که سینه‌زنان زیر بیرق اصلاح‌طلبی تا چه حد به شعارهای خود پای‌بند هستند‌! این نکته در دوران زمامداری دولت موسوم به تدبیر و امید و گفتمان اعتدال نیز به نوعی جلوه‌گر شد. آن‌ها از مدارا و تحمل مخالف سخن گفتند و از تبدیل معاند به مخالف و سپس موافق دم زدند، اما در عمل رفتارهای تاسف‌آوری از آن‌ها دیده شد.

در سال‌های اخیر، اگرچه موارد بسیاری از تناقض در گفتار و کردار مدعیان اعتدال و اصلا‌ح‌طلبی عیان گردیده است؛ اما برخی موارد چنان سخیف و شرم‌آور خارج از اخلاق است که نمی‌توان به اعماق آن نیندیشید. رفتارهایی شرم‌آور چون بددهنی و بی‌ادبی که از هر انسانی ناشایست است، چه رسد به نماینده مجلس شورای اسلامی یا مسئول دولتی. و این رفتارها نشان می‌دهد که برخی از مدعیان سینه‌زن زیر بیرق اعتدال و خویشتنداری، چگونه در بزنگاه‌ها بر اثر عصبانیت و ...، ناخواسته درونیات خود را را بیرون می‌ریزند.

در این باره مصادیق فراوانی موجود است که می‌توان از باب مشت نمونه خروار به برخی از آن‌ها اشاره کرد؛

۱ . علی مطهری نائب رئیس کنونی مجلس و از همسویان با دولت اعتدال است که در یکی از جلسات علنی مجلس در سال ۸۹، یکی دیگر از نمایندگان تهران را با ادبیات رکیکی چون «خفه شو»، «بتمرگ» و «پف...» مورد نوازش قرار داد! مطهری پیش از این هم، در مناظره ای با کوچک زاده، به وی گفته بود که شما "کوچک زاده ها" با شخصیت های "بزرگ زاده" در نیفتید!(اینجا)

۲. در آذرماه سال جاری فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن محمدباسط درازهی، عضو فراکسیون امید، با یکی از کارمندان گمرک مشاجره می‌کند و به دلیل خودداری کارمند از اجابت درخواست غیرمنطقی وی، او را با ادبیاتی بسیار زشت مورد هجمه قرار می‌دهد؛ ادبیاتی کاملا چاله‌میدانی!(اینجا)

۳ . در یکی از جلسات اخیر مجلس، محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح‌طلب مجلس و سخنگوی ستاد روحانی در انتخابات ۹۶، در پاسخ به اعتراض یکی از نمایندگان، وی را با تعابیری چون «خفه شو» مورد نوازش قرار داد‌!(اینجا)

۴ . حمداله کریمی نماینده اصلاح طلب مجلس سال گذشته به دلیل جلوگیری مامور پلیس از ورود خودرو، با وی درگیر شد و او را مورد ضرب و شتم قرار داد. به نوشته برخی منابع، این نماینده به صورت مامور نیروی انتظامی سیلی می زند و سپس با کله خود، به صورت مامور می کوبد و بینی او را می شکند.(اینجا)

۵. ادبیات تند آقای روحانی به عنوان کسی که زیر پرچم اعتدال سینه می‌زند، نیز که نیاز چندانی به توضیح ندارد. وی علیرغم شعارهای جذاب خود، در عمل فراوان با ادبیاتی دور از شأن منتقدان را مورد خطاب قرار داده است. ادبیاتی چون بی‌عقل، بی‌سواد، بزدل، ترسو، و ... که بعضا تذکر برخی مراجع تقلید را نیز به دنبال داشته است.(اینجا)

نویسنده : علی شورکی

 






آخرین اخبار آخرین اخبار