Navigation Navigation

محتوا محتوا

وقفیات ماه صفر؛

اطعام روزانه 1500 نفر درموقوفه سرای خان کهنه بازار یزد


مدیر داخلی مجموعه سرای خان کهنه در بازار یزد از دومین مرحله اجرای نیت موقوفه سرای خان کهنه در بازار خیابان قیام یزد خبر داد.

به گزارش یزد امروز، مدیر داخلی مجموعه سرای خان کهنه در بازار یزد از دومین مرحله اجرای نیت موقوفه سرای خان کهنه در بازار خیابان قیام یزد خبر داد.

عباس فلاح  با اعلام این خبر افزود: دومین اجرای نیت موقوفه مجلس روضه خوانی و عزاداری حضرت سید الشهدا (ع)  در سال جاری از صبح امروز در بازار سرای خان خیابان قیام یزد آغاز شد.

مدیر داخلی مجموعه موقوفه سرای خان کهنه با اشاره به اجرای نیت این موقوفه از چندین سال قبل گفت: نشر معارف اهل بیت (ع) و همچنین عزاداری ، مرثیه سرایی و نوحه خوانی و پذیرایی صبحانه از جمله برنامه های این مراسم در یزد است.

فلاح همچنین اظهار داشت: از محل عواید موقوفه و با تلاش و همراهی بازاریان و مومنین روزانه بالغ بر یک هزار نفر و پانصد نفر پذیرایی و اطعام می شوند.

گفتنی است موقوفه سرای خان کهنه که بازمانده از دوران قاجاریه بوده با گذشت زمان به کاروانسرای مخروبه  تبدیل شده بود و از سال 85  در چند مرحله با مشارکت اوقاف بازسازی و هم اکنون با 120 واحد تجاری که بیشتر آن طلا فروشی است احیا شده است و هر ساله در ماه محرم و صفر به مدت بیست روز مطابق نظر واقف ارجمند اجرای نیت صورت می گیرد.

یادآور می شود مراسم روضه خوانی این مجموعه وقفی از سه شنبه 9 لغایت 18 آبان ماه از ساعت 6 تا 9 صبح در محل خیابان قیام روبه روی مدرسه علمیه مصلی برگزار می گردد.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار