Navigation Navigation

محتوا محتوا


اظهارات رییس شورای شهر یزد در خصوص استاندار بومی و غیر بومی


رییس شورای شهر یزد گفت: تصمیم دولت برای انتصاب استاندار بوی یا غیر بومی یزد هنوز نهایی نیست.

به گزارش یزدامروز به نقل از یزدآوا، غلام‌علی سفید پیرامون چرایی انتخاب استانداران غیربومی توسط دولت دوازدهم گفت: استاندار غیربومی مزایایی دارد. به‌طوری‌که تا حدی حساسیت‌های محلی نسبت به او کمتر است و در این حالت دیگر این مسئله که استاندار از کدام منطقه و بخش استان است، موضوعیت ندارد؛ به همین مناسبت رودربایستی‌ها و وابستگی‌های استاندار غیربومی کمتر است.

وی ادامه داد: استاندار غیربومی خیلی فکر بعدش را نمی‌کند که اگر از این پست رفت قرار است چه کند و به طور کلی دغدغه اینچنینی ندارد. مخصوصا در برخی مناطق حساس این موضوع مهم‌تر است، به عنوان مثال در حواشی و اطراف کشور و جاهایی که بحث‌های قومیتی بیشتر مطرح است، موضوع حساس‌تر هم هست و باید توجه بیشتری هم به آن بشود.

رییس شورای شهر یزد اظهار داشت: در عین حال انتخاب استاندار بومی هم امتیازهایی دارد. بالاخره فرد با شهر آشنا است؛ بیشتر در جریان مسائل است و افراد را بهتر می‌شناسد و می‌تواند خیلی زود خودش را با نیروهای استان تنظیم کند.

سفید اضافه کرد: استاندار وقتی بومی باشد سوابق کار استان را می‌داند، نیازها را زودتر و بهتر تشخیص می‌دهد و به طور کلی آماده‌تر است. همچنین مدیران را بیشتر می‌شناسد و می‌تواند با آن‌ها کار کند. می‌تواند حتی با مدیران ارتباط غیراداری هم برقرار کند و بصورت خانوادگی با هم رفت وآمد کنند و ارتباط‌ها صمیمی‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه برای استان یزد انتخاب استاندار بومی مناسب‌تر است، عنوان کرد: برای استانی مانند یزد در مجموع مزایای انتخاب استاندار بومی بیشتر است. اما اینکه سیاست کلی اعلام شود که قرار است برای همه استان‌ها استاندار بومی و یا غیربومی انتخاب شود، این سیاست خیلی درستی نیست. بسته به شرایط باید تصمیم گرفت و حرف کلی را نمی‌توان زد که این بهتر است یا آن.

رییس شورای شهر یزد ادامه داد: با توجه به شرایط، زمان، مکان و استان این موضوع متفاوت است. در مجموع اما برای استان یزد انتخاب یک چهره بومی آشنا به استان و آشنا به منطقه و آشنا به کار اجرایی منطقه مناسب‌تر است.

سفید در پاسخ به این سؤوال که چرا وزارت کشور و دولت، سیاست انتخاب استانداران غیربومی را در دستور کار قرار داده‌اند هم گفت: احتمالا دولت می‌خواهد برای همه جای ایران جوابگو باشد و احتمالا این کار برای پاسخگویی بهتر اتفاق می‌افتد. شاید هم دلایلی که در ابتدا به عنوان مزایای استاندار غیربومی بیان کردم برای وزارت کشور مهم‌تر است و به این موارد توجه بیشتری شده و آن‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که استانداران غیربومی را انتخاب کنند.

وی در پایان گفت: البته آنگونه که من در جریان هستم تصمیم‌شان برای یزد هنوز نهایی نیست و در حال بررسی برای تصمیم‌گیری هستند و ممکن است در نهایت برای استان یزد، استاندار بومی انتخاب شود.  

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار