Navigation Navigation

محتوا محتوا

نویسنده کتاب راز قطعنامه:

اعتراضات مردم امریکا زمینه ساز فروپاشی دولت این کشور ظرف یک دهه آینده است


کامران غضنفری گفت: این اعتراضات می‌تواند زمینه‌های فروپاشی نظام فعلی آمریکا را فراهم کند و انشالله کمتر از یک دهه آینده شاهد فروپاشی این حکومت خواهیم بود.

کامران غضنفری در مصاحبه با خبرنگار یزدامروز، با اشاره به این مطلب که رفتار فعلی دولتمردان آمریکا با مردم این کشور از برخی جهات مسبوق به سابقه است گفت: در جنبش 99 درصدی مردم آمریکا نیز که در سالیان قبل به وجود آمد چنین اعتراضاتی صورت گرفت و آرام‌آرام گسترش یافت امادر نهایت با برخورد شدید نیروهای نظامی و امنیتی آمریکا سرکوب شد.

این کارشناس مسائل سیاسی اذهان داشت: نکته مهم در خصوص اعتراضات 99 درصدی این بود که در آن دوران که به حدود دو دهه قبل برمی‌گردد آمریکائی‌ها نه‌تنها بدهی خارجی نداشته بلکه پیش‌بینی کرده بودند چند سال آینده 15 هزار میلیارد دلار درآمد و انباشت ثروت داشته باشند.

غضنفری افزود: آنچه در سال‌های اخیر مشاهده می‌شود این است که روزبه‌روز قدرت آمریکا تحلیل رفته و به سمت افول می‌رود و امروز با بدهی خارجی بیش از 23 هزار میلیارد دلاری و بیکاری بیش از 40 میلیون نفر شهروند آمریکائی و وجود ده‌ها میلیون نفر گرسنه که در صف‌های توزیع غذا مؤسسات خیریه غذای خود را تأمین می‌کنند نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی این کشور روبه افول است.

وی با اشاره به این مطلب که امروزه ضعف سیاسی آمریکائی‌ها در عرصه بین‌الملل هم مشهود است اظهار داشت: افزایش روزافزون تنفر ملت‌های دنیا از دولت‌های آمریکائی و اعتراضات گسترده ملت‌ها به حضور آنان در کشورهای جهان افول این کشور در عرصه سیاسی را نیز به نمایش گذاشته است.

نویسنده کتاب راز قطعنامه خاطرنشان کرد: در عرصه نظامی نیز شاهد افول قدرت آمریکائی‌ها هستیم چراکه امروزه دنیا به‌خوبی می‌بیند که آمریکائی در برابر پاسخ‌های محکم ایران که ناشی از شیطنت‌های گاه‌وبیگاه آنان است جرات مقابله‌به‌مثل ندارد و گواه این ادعا حمله موشکی به پایگاه عین الاسد و ساقط کردن پهپاد گلوبال هاوک ارتش این کشوراست.

غضنفری تصریح کرد: البته از ذکر این نکته نیز نباید غافل شد که آمریکائی‌ها مانند گذشته قدرت همراهی کردن کشورها را برای حملات نظامی ندارند و اگر در سالیان قبل در حمله به عراق و افغانستان توانستند کشورهای زیادی را همراه خود کنند اما امروز حتی از همراه کردن متحدان خود نیز عاجزند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به این موضوع که به‌احتمال‌زیاد این اعتراضات که روزبه‌روز درحال گسترش است توسط نیروهای نظامی آمریکائی سرکوب خواهد شد اظهار داشت: اما نکته مهم این است که این اعتراضات نشان می‌دهد روزبه‌روز پایگاه اجتماعی دولت آمریکا در بین مردم خود ضعیف‌تر شده و اعتماد مردم به دولت کمتر می‌شود و می‌تواند زمینه‌های فروپاشی نظام فعلی آمریکا را فراهم کند و انشالله کمتر از یک دهه آینده شاهد فروپاشی این حکومت همانند فروپاشی شوروی سابق خواهیم بود.

وی در پایان تأکید کرد: متأسفانه علی‌رغم بروز نشانه‌های افول آمریکا و فشارهای همه‌جانبه علیه این کشور همچنین ضربات سنگینی که در سال‌های اخیر از ایران دریافت کرده اما برخی مسئولان غرب‌گرا چشمان خود را بر روی این واقعیت بسته و برای آمریکائی‌ها پالس ذلتمندانه و حقیرانه ارسال می‌کنند و بر مذاکره اصرار دارند و تلاش دارند تمامی حرکات ذلت‌بار خود را به‌پای ملت و نظام بنویسند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار