Navigation Navigation

محتوا محتوا

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد:

افرادی که از دوستی آمریکائی ها دم میزنند به اهداف نظام اعتقادی ندارند/تضاد ساختاری؛ علت عدم امکان سازش بین دو نظام استکباری و اسلامی


مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد گفت: جهان مخالف با نظام اسلامی ایران جهانی خواهان چپاول کشورهای مظلوم جهان است که ازنظر ساختار و اهداف با نظام اسلامی در تعارض و تضاد بوده بنابراین امکان سازش و صلح بین این دو نظام به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست.

به گزارش یزدامروز؛ مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد در مصاحبه با یزد رسا؛ دشمنی کشورهای غربی و استکباری با جمهوری اسلامی را یک مسئله ایدئولوژیک عنوان کرد و گفت: جهان مخالف با نظام اسلامی ایران جهانی خواهان ظلم، چپاول ملت‌ها و کشورهای مظلوم جهان است که ازنظر ساختار و اهداف با نظام اسلامی که نظامی مبتنی بر مخالفت با غارتگری کشورهای مظلوم و حمایت از آن‌هاست در تعارض و تضاد بوده بنابراین امکان سازش و صلح بین این دو نظام به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی ادامه داد: سازش و صلح بین این دو نظام وجود ندارد مگر اینکه یکی از این دو، از اهداف خود دست‌بردارند و این امری محال است چراکه نه نظام استکباری از غارت و چپاول دست خواهد کشید و نه نظام جمهوری اسلامی از حمایت مظلومان عالم دست‌بردار خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدی استکبارستیزی جمهوری اسلامی را تنها بهانه مستکبران برای دشمنی دانست و اظهار داشت: برخی افراد ساده‌اندیش می‌گویند اگر جمهوری اسلامی از استکبارستیزی و حمایت از مظلومان جهان دست بردارد و سکوت پیشه کند امکان سازش فراهم می‌شود اما این افراد از این مسئله غافل هستند که به فرض اینکه جمهوری اسلامی از این هدف والای خود دست بکشد و در مقابل دشمن کوتاه بیاید بازهم مستکبران عالم دست‌بردار نخواهند بود چراکه تجربه نشان داده هرچقدر ما کوتاه بیاییم دشمن پیشروی می‌کند کما اینکه امروز شاهد رفتارهای خصمانه و مواضع سرسختانه برخی کشورهای دنباله‌رو استکبار نظیر کانادا با جمهوری اسلامی هستیم که در عرصه بین‌المللی کاری به کار آنان نداریم.

وی افزود: کشورهای استکباری و عمال آنان به دنبال از بین بردن هویت جمهوری اسلامی هستند و برای رسیدن به این هدف شوم خود از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند کرد.

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان در تعریف دشمن اظهار داشت: در رأس قله دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی، آمریکا و سپس کشورهای اروپایی دنباله‌رو آن‌ها هستند که برای هضم جمهوری اسلامی در هاضمه استکباری خود تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدی درباره تصور غلط برخی افراد در خصوص دوستی با آمریکا گفت: طرح این تصورات از سوی افراد از دو حال خارج نیست یا این افراد باور ندارند که آمریکائی‌ها با ما عناد و دشمنی دارند و یا به اهداف و آرمان‌های نظام اعتقادی نداشته و هضم جمهوری اسلامی در هاضمه سیاسی و اقتصادی آمریکائی‌ها و از دست رفتن استقلال و هویت کشور برای آن‌ها اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: هرگز آمریکائی‌ها به دنبال سازش با ما نبوده و نیستند چراکه تجربه ثابت کرده هرچقدر ما عقب‌نشینی کنیم و به بهانه‌های آن‌ها پاسخ مثبت بدهیم باز آنان بهانه جدیدی را مطرح می‌کنند و آن‌قدر این بهانه‌گیری را ادامه می‌دهند تا جمهوری اسلامی را از درون تهی کرده و نابود سازند.

محمدی تنها راه مقابله با دشمنی‌ها را توانمندسازی نظام در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب بارها در فرمایشات خود تأکید فرمودند باید در همه زمینه‌ها به‌ویژه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و علمی قدرتمند شویم تا دشمنان قسم‌خورده حتی جرات فکر خباثت آمیز علیه کشور و ملت را به ذهن خود راه ندهند و اگر در این زمینه‌ها ضعیف عمل کنیم یقیناً درراه تضعیف نظام و آرمان‌های آن گام برداشته‌ایم.

 





آخرین اخبار آخرین اخبار