Navigation Navigation

محتوا محتوا

براساس اعلام بانک مرکزی؛

افزایش 34 درصدی سپرده‌گذاری یزدی‌ها و وضعیت نامطلوب پرداخت تسهیلات در بانک‌ها


بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان کل سپرده‌ها در بانک‌ها و موسسات اعتباری استان یزد در پایان مرداد سال جاری 265 هزار و 645 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مرداد ماه سال قبل بیش از 34 درصد و نسبت به ماه قبل از آن 5 درصد افزایش داشته است.

به گزارش یزدامروز، بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان کل سپرده‌ها در بانک‌ها و موسسات اعتباری استان یزد در پایان مرداد سال جاری 265 هزار و 645 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مرداد ماه سال قبل بیش از 34 درصد و نسبت به ماه قبل از آن 5 درصد افزایش داشته است.

مانده کل تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک ها و موسسات اعتباری در یزد 182 هزار و 969 میلیارد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل حدود 30 درصد و نسبت به تیر ماه نیز حدود 11 درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش بیشترین میزان جذب سپرده و پرداخت تسهیلات به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی است و استان یزد در رتبه 13 جذب سپرده و همچنین رتبه 12 پرداخت تسهیلات در بین ‌سایر استان‌ها قرار دارد.

نکته قابل تامل آن که میزان رشد مانده سپرده ها در استان یزد 34 درصد است اما رشد مانده تسهیلات استان فقط 11 درصد بوده است؛ همچنین بررسی آمارها حاکی از آن است که بانک ها و موسسات اعتباری استان یزد کمتر از 78 درصد از منابع مجاز حاصل از سپرده گذاری‌ها را در قالب تسهیلات پرداخت کرده اند به این معنی که بانک های استان یزد از پرداخت بیش از 22 درصد از منابع مجاز خود خودداری کرده اند که این موضوع نشان دهنده وضعیت نامطلوب همکاری بانک های استان در تامین نقدینگی مورد نیاز استان صنعتی یزد است و این شاعبه را ایجاد می کند که سیستم بانکی استان یزد سپرده های یزدی ها را به خارج استان هدایت یا بنگاه داری می کنند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار