Navigation Navigation

محتوا محتوا

طرح ملی دادرس؛

المپیاد طرح ملی دادرس در خاتم اجرا شد


رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم از اجرای المپیاد طرح ملی دادرس در مدارس خاتم و در قالب مرحله شهرستانی خبر داد.

به گزارش یزد امـــــروز، مجتبی عشایری‌پناه، پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم اجرای طرح ملی دادرس در مدارس خاتم با تشریح این طرح اظهار داشت: طرح ملی دادرس در واقع طرحی برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای مواجهه با روزهای سخت است و نام این طرح نیز از عنوان «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امروز این طرح در قالب مرحله شهرستانی در شهرستان خاتم به مرحله اجرا درآمده است، بیان کرد: این طرح با حضور تیم‌هایی از هشت مدرسه از شهر مروست در شهرستان خاتم اجرایی شده است.

عشایری‌پناه همچنین از مشارکت آموزش و پرورش در اجرای این طرح خبر داد و افزود: سازمان جوانان هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با امضای تفاهم‌نامه‌ای، وظایف خود را در اجرای طرح ملی دادرس مشخص کرده‌اند و این طرح هر سال با مشارکت جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح، سطح کیفی سلامت در جامعه به ویژه در جامعه دانش‌آموزی ارتقا پیدا کند و میزان خطرپذیری و پیامدهای ناشی از آن در هنگام وقوع حوادث در مدارس و در میان دانش‌آموزان کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح مواردی از جمله ارائه کمک‌های اولیه به مصدومان حوادث، کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی، اسکان اضطراری، پناه‌گیری، تخلیه اضطراری، اطفاء حریق، حمل مصدوم و ... از دانش‌آموزان در قالب یک آزمون درخواست می‌شود.

عشایری‌پناه با اشاره به رقابت دانش‌آموزان در قالب این طرح طی دو روز در شهرستان خاتم، عنوان کرد: پس از پایان مرحله شهرستانی، برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی المپیاد طرح ملی دادرس راه خواهند یافت.

به گزارش فارس، این طرح به طور همزمان در سایر شهرستان‌های استان یزد نیز در حال برگزاری است و مرحله استانی آن با حضور نفرات برگزیده از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

 

منبع:فارس






آخرین اخبار آخرین اخبار