Navigation Navigation

محتوا محتوا

در حاشیه شانتاژ‌های ناجوانمردانه مطرح می‌شود؛

امدادرسانی حشدالشعبی؛ جلوه‌ای از پیوند دینی مردم ایران و عراق


مدعیان چرا در مقابل کمک‌ اروپایی‌ها رگ غیرتشان بیرون نزد؛ همان کمک ناچیزی که به گفته رئیس کمیته امداد می‌بایست به صورت اروپایی‌ها زد!

به گزارش یزدرسا، سیل اخیر در برخی استان‌های کشور، بسیاری از هموطنانمان را در تنگنای شدید قرار داد؛ به گونه‌ای که موجب شد تعدادی از ساکنان آن مناطق قربانی شوند و بسیاری دیگر همه خانه و سرمایه خویش را از دست دهند. عمق و ابعاد حادثه چنان گسترده بود که همه دستگاه‌های حکومتی اعم از نیروهای مسلح و نهادهای دولتی و غیره پای کار آمدند و قشرهای گوناگون مردم نیز برای یاری‌رسانی به سیل‌زدگان و جلوگیری از تشدید خسارت‌ها آستین همت بالا زدند و به یاری هموطنان خود شتافتند.

کمک اروپایی‌ها را به صورتشان بزنید!

حادثه سیل چنان فراگیر و تکان‌دهنده بود که برخی کشورهای خارجی برای کمک‌رسانی اعلام امادگی کردند و بعضا کمک‌هایی نیز فرستادند؛ اما برخی کمک‌ها بیش از این‌که مرهم درد باشد، نمک زخم بود و جلوه‌ای از گستاخی بود که از آن جمله می توان به کمک‌های اروپاییان اشاره کرد. این کمک‌ها به گونه‌ای بود که برای مثال، واکنش فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی را برانگیخت، به طوری که وی طی سخنانی در دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به کمک ۱.۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به سیل زدگان کشورمان اشاره کرد و گفت:

«وزارت امور خارجه باید این رقم ناچیز را در حالی که هنوز آن را هم نداده اند به صورت اروپایی‌ها می‌زد.»

فتاح افزود: «کمک ۱.۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران در حالی است که آن‌ها ۴۰ میلیون یورو به آنجلیناجولی که یک رقاصه است کمک کردند.» و البته از اروپا بیش از این‌ها انتظار نیست!

حضور حشدالشعبی؛ جلوه‌ای از پیوندهای عمیق دینی مردم ایران و عراق

در این میان، جریان‌های مردمی عراق به ویژه حشدالشعبی با تمام توان به یاری مردم سیل‌زده شتافتند و صحنه‌هایی زیبا از خدمت‌رسانی به مردم کشورمان را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که برای فرزندان ولی فقیه، سیل با داعش فرقی ندارد. همان‌ها که با شعار «زیر آتش بودیم و ما را یاری کردید، حالا نوبت یاری ما رسیده است» با ملت ایران همدردی کردند و به یاری‌شان شتافتند. بله! مردم ایران در دورانی که داعش می‌رفت تا بر عراق مسلط شود، با بذل جان و مال به یاری آن‌ها شتافته بودند و اینک‌ آن‌ها به دنبال جبران کمک ایرانیان بودند؛ همان‌ها که «من اصبح و لم یهتم بأمور المسلمین فلیس بمسلم» را دریافته بودند و پایبندی به این آموزه دینی را در عمل نشان دادند.

مغالطه‌های کودکانه برخی سلبریتی‌ها و بهانه‌های بنی‌اسرائیلی

حضور حشدالشعبی عراق و دیگر گروه‌های مردمی این کشور در استان‌های جنوبی برای کمک‌ به مردم سیل زده، اگرچه قدردانی ملت بزرگ ایران را به دنبال داشت؛ اما در این مورد نیز بودند کسانی – هر چند بسیار اندک- چون معدود سلبریتی‌ها ‌که همسو با رسانه‌های جریان استکبار، در فضای مجازی به سم‌پاشی علیه حضور برادران عراقی پرداختند و با مغالطه‌های کودکانه و بهانه‌های بنی‌اسرائیلی به ابراز وجود پرداختند؛ ابراز وجودی از نوع برادر حاتم طایی با چاشنی حماقت و احیانا خیانت. نکته جالب توجه این که برخی از این مدعیان حتی حاضر نشده‌ بودند نوزادشان را در کشور خود ایران به دنیا آورند و برای وضع حمل، به کشورهای اروپایی شتافته بودند. اینان اما در هنگام حضور گروه‌هایی از مردم مسلمان عراق برای امدادرسانی به سیل زده، به شانتاژهای رسانه‌ای دست یازیده بودند! به راستی اینان اگر ذره‌ای در ادعای خود صادق بودند، در مقابل کمک‌های ناچیز اروپایی‌ها رگ غیرتشان بیرون می زد؛ همان کمک ناچیزی که به گفته رئیس کمیته امداد می‌بایست به صورتشان زد!

ماهیت دینی و انقلابی حشدالشعبی

در تشکیل حشدالشعبی و به تعبیری بسیج مردمی عراق، از بسیج مردم ایران الهام گرفته شده است. پایه گذاری حشد‌الشعبی در عراق، سه مرحله داشته است: نخست وزیر وقت عراق، فرمان تشکیل بسیج مردمی برای رویارویی با تهدید داعش را صادر کرد. پس از این فرمان، نیروهای مردمی سازمان‌دهی شدند و به میدان جنگ با داعش شتافتند. با شروع فعالیت حشد الشعبی، حضرت‌آیت الله سیستانی مرجع عالی‌قدرشیعه با صدور فتوایی مبنی بر وجوب کفایی جهاد، نقش بی‌نظیری در تشویق مردم برای پیوستن به حشد الشعبی ایفا کردند و به نوعی به آن مشروعیت بخشیدند. چندی بعد در سال ۲۰۱۵ بر اساس مصوبه هیئت‌ وزیران این کشور، این نهاد مردمی رسمیتی قانونی یافت.

تصریح استاندار خوزستان به کمک‌های چشمگیر گروه‌های مردمی عراق

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره علت حضور نیروهای حشدالشعبی در مناطق سیل زده خوزستان گفت: از آنجا که آب در خوزستان به صورت بطئی خارج می شود و زمین مسطح است، شهرهای زیادی درگیر سیل هستند. از این رو ما نیاز به ماشین آلات داشته و این موضوع را نیز از قبل اعلام کردیم. از همین رو، برادران عراقی ما یکسری ماشین آلات نظیر بیل مکانیکی، کمپرسی و آمبولانس آوردند. آن‌ها حتی بیمارستان صحرایی نیز آورده بودند که به آن‌ها گفتم به بیمارستان صحرایی نیاز نداریم، همچنین گفتم که به این تعداد آمبولانس احتیاج نداریم و لذا تعدادی از آن‌ها را برگرداندند. آن‌ها همچنین کمپرسی و لودر آوردند تا سیل‌بند زده و راه‌ها را ایجاد و روستاها را نجات دهند.

وی گفت: همان‌طور که ما در مبارزه با داعش به عراقی ها کمک کردیم و این گروه تروریستی را در آن کشور زمین‌گیر کردیم، آن‌ها نیز زمانی که شهرهای ما گرفتار سیل شدند، امکانات خود را برای کمک و حمایت از ایران قرار دادند. این کار انسان‌دوستانه‌ای است که همه باید آن را تشویق و حمایت کنند. بنابراین همان‌طور که از کشورهای دیگر حمایت‌کننده خود تشکر کردیم از نیروهای مردمی دولت عراق نیز که به ما کمک کردند سپاسگزاریم.

همدلی مردم ایران و عراق؛ خاری در چشم بدخواهان

تردیدی نیست که دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی نمی‌توانند پیوند عمیق مردم ایران و عراق را تاب آورند؛ چه این‌که به خوبی دریافته‌اند وحدت استراتژیک این دو ملت بزرگ حول محور اهل بیت(ع) می‌تواند توطئه‌های دشمنان دو ملت را نقش بر آب کند؛ وحدتی که در ایام پیاده‌روی اربعین به اوج می‌رسد و همگان دستاورد بیرونی آن را در شکست ماشین جنگی داعش و خنثی‌کردن توطئه سقوط بغداد و شهرهای مذهبی عراق مشاهده کردند. اهمیت این دستاورد بزرگ حاصل از وحدت دو ملت ایران و عراق، هنگامی بیش‌تر جلوه‌گر می‌شود که به یاد آوریم داعش دست‌پرورده و مورد حمایت آمریکا و پادوهای منطقه‌ای استکبار بوده است. اما به راستی آیا انتقادها به حضور حشدالشعبی در کمک به سیل‌زدگان دلسوزانه و ناشی از وطن‌دوستی است؟! اندکی تامل در استدلال‌ها و سابقه هتاکان در این زمینه نشان می‌دهد که ناراحتی آن‌ها نه از سر وطن‌دوستی بلکه از جای دیگر است؛ وانگهی در هیچ یک از قوانین کشور تصریح یا تلویحی بر ممنوعیت حضور و کمک‌رسانی امثال حشدالشعبی وجود ندارد؛ این نکته چنان بدیهی و بی نیاز از استدلال است که حتی ارتش کشور همسایه نیز می‌تواند با درخواست و موافقت نهادهای ذی‌صلاح کشورمان اقدام به حضور و کمک‌رسانی کنند.

از سوی دیگر؛ سفارش همیشگی اسلام، اتحاد و همدلی میان آحاد مسلمانان در اقصی‌ نقاط گیتی است و کسی نمی‌تواند این توصیه حیاتبخش را به یک ملت خاص محدود کند. طبیعی است حضور نیروهای مردمی عراق در ایران برای یاری به سیل‌زدگان کشورمان، جلوه‌ای متعالی از اتحادی است که مورد توضیه اسلام واقع شده است.

روایت خواندنی فعال اصلاح‌طلب

روایت محمدرضا جلایی پور، فعال اصلاح طلب، درباره خدمات رسانی نیروهای حشد الشعبی به سهم خود خواندنی است. وی در مناطق سیل زده جنوب حضور دارد، می‌نویسد: «تنها لودری که در منطقه‌ گلدشت اهواز داشت برای ساختن سیل‌بند به ایرانیان عرب این محله‌ محروم کمک می‌کرد مال حشدِ شعبی (بسیج مردمی عراق) بود و اهالی محل هم به وضوح از کمک نیروهای مردمی همسایه‌ عراقی‌شان راضی بودند.

کاری به مطلوبیت و نحوه‌ حضور حشد شعبی برای کمک به سیل‌زدگان خوزستان ندارم، اما بامزه است که کسانی با ژست ملی‌گرایانه و استقلال‌گرایانه بیش‌ترین حمله را به حضور و کمک آن‌ها به هم‌وطنان سیل‌زده‌شان می‌کنند که خودشان وابسته به پول بن‌سلمان و نتانیاهو و ترامپ‌اند، در صف اول عکس یادگاری با ایران‌ستیزان و حمایت از مداخله‌ی آمریکا و انواع تحریم علیه ایران و حضور نظامی آمریکا در منطقه‌اند و در خفا هم دلشان برای حمله نظامی آمریکا به ایران لک زده. انگار فقط حضور چشم‌آبی‌ها در ایران اشکال ندارد.»

به راستی کسانی که با هواپیمای اروپایی عکس یادگاری می‌گیرند، به غرب‌زدگی خود افتخار می‌کنند و حتی وطن خود را چنان کوچک می‌پندارند که برای وضع حمل به آلمان و کانادا می‌روند، می‌توانند دم از ایران و ایرانی بودن بزنند؟! دم خروس این جماعت پرمدعا را باور کنیم یا قسم حضرت عباسشان را؟

وقتی رضا پهلوی میدان‌دار می شود!/ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

نکته پایانی این که شانتاژ‌ها علیه ورود نیروهای مردمی عراق به ایران، ابتدا از سوی رضا پهلوی و رسانه‌های سعودی و صهیونیستی آغاز شد؛ همان کسانی که خود تروریست‌زاده و حامی تروریست‌ها هستند و حشدالشعبی را گروه تروریستی معرفی کردند؛ در حالی که اینان خود تروریست و تروریست‌پرور هستند و افتخار حشدالشعبی مبارزه با تروریست‌هایی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی و سعودی به طور مستقیم در شکل‌گیری و پشتیبانی آن‌ها حضور داشته و دارند.

در این میان نهادهای ذی‌ربط نباید از رفتارهای شائبه‌برانگیز برخی رسانه‌ها در داخل غافل شوند؛ رسانه‌هایی که از پول بیت‌المال ارتزاق می‌کنند، اما خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب دشمنان و بدخواهان ملت می‌ریزند. در این باره گفتنی ها بسیار است.

نویسنده: مرتضی فاطمی

پایان پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار