Navigation Navigation

محتوا محتوا

مسئول هيئت انصار ولايت دارالعباده يزد:

امضاي پالرمو يعني حماقت محض


فعال برجسته فرهنگی یزد گفت: امضا شدن برجام در 20 دقيقه پايمال کردن خون شهدا بود و امضاي پالرمو يعني حماقت محض است.

به گزارش یزدامروز،‌ مسئول هيئت انصار ولايت دارالعباده يزد در ادامه سلسله مباحث تفسیر نامه 31 نهج البلاغه با بیان اینکه ما داريم با دست خودمان باعث بدبختي خودمان مي شويم اظهار کرد: متاسفانه گاهی ما زمان ، پول و انرژي زيادي صرف مي کنيم تا به اهداف خود برسيم اما در حقيقت به ضرر خود عمل مي کنيم.

کارشناس مسائل دینی در یزد افزود: نگاه جوامع غربي نسبت به "تلاشگري" در رسيدن به قدرت و لذت هاي دنيايي است و اگر کسي از مسئولان در نظام اسلامي به جاي خدمت به دنبال قدرت باشد هم به ضرر خود و هم به ضرر نظام اسلامي کار مي کند.

حجت الاسلام مهدوي نژاد با بیان اینکه ما بايد شرايط و آداب تلاش کردن را هم بلد باشيم تا ضرر  نکنيم تصریح کرد: مقام معظم رهبري در جايي فرمودند : ما به اذن خدا در این مساله ضرر نمي کنيم و در جايي ديگر گفتند : ما در اين قصه ضرر کرديم.

وی افزود: ضرر نکرديم ؛ چون مردم ما به اين باور رسيدند که آمريکا شيطان بزرگ است و هيچ دلسوزي نسبت به مردم ايران ندارد و قرار نيست مشکلات به واسطه ارتباط با آمريکا حل شود. این دستاورد مهم ‌تر از هر ضرری بود ؛ اما ضرر ما در جايي بود که همه چيز را به برجام گره زديم و بعضي از مسئولان اين طور وانمود کردند که حل مشکلات اقتصادي ما در گرو برجام است و منافع و امنیت ملی خود را در معرض خطر قرار دادیم.

حجت الاسلام مهدوی نژاد ابراز کرد: البته ما به تدبیر مقام معظم رهبری به دور از چشم خارجي ها برنامه هاي هسته اي خود را جلو برديم و الآن هر زمان که اراده کنيم در کمترين زمان به نقطه قبلي باز خواهيم گشت.

این روحانی برجسته عنوان کرد: نشستن ما با غربي ها سر يک ميز و مذاکره با غربی‌ها ، کشور هاي يمن ، بحرين و کلا جبهه مقاومت را متعجب کرد و باعث شد آنها نسبت به ما نگران شوند. خط امام خط حمایت از محرومان و مستضعفان و مبارزه با تفکر اشرافی‌گری است. آيه قرآن هم بشارت مي دهد و مي فرمايد : "و نريد ان نمن الذين .... آینده زمین دردست مستضعفین خواهدبود.

وی ادامه داد: دیدیم که با آن تفکر ، برجام امضاء شد اما نه چرخ هسته اي چرخيد نه چرخ زندگي مردم ؛ وضع اقتصادي هم خوب نشد و تحريم ها هم در همين مدت بيشتر شد.

مسئول هیأت انصار ولایت یزد با اشاره به اینکه وزير قبلي اقتصاد بدون هماهنگي FATF را امضا کرد و سپس اين قانون توسط دولت به مجلس براي تصويب ارائه شد خاطرنشان کرد: قرارداد FATF 41 بند دارد ؛ يکي از آن بندها مبارزه با پولشويي است که مجلس هم آن را تصويب کرده است و هدف از آن آسان تر شدن ارتباط بانک هاي بين المللي با داخل کشور و وارد کردن ارز و دلار به کشور است.

این روحانی افزود: اين بند از FATF مي گويد پول هايي که مي خواهيد خرج کنيد بايد با نظارت ما هزینه شود و متاسفانه در مجلس يک بند ديگری از FATF که معروف به پالرمو است، بررسی و تصویب شد.

مهدوی نژاد بیان کرد: پيام کلي و مختصر اين بند اين است که بايد با تمام منابع مالي که در حمايت از تروريسم در جهان است مبارزه شود.

وی با بیان اینکه تروريسم از نظر آمريکا ، سپاه است و حزب الله و بسيج است گفت: در اين بند همچنين گفته است که علاوه بر کشورهای حامي تروريسم که بايد ارتباط با آنها قطع شود ؛ بعضي از افراد هم درون اين لیست قرار دارند که بانک‌های همان کشور حق هيچ گونه خدمات بانکي با اين اشخاص ندارند و اولين آنها سردار قاسم سليماني است و بعد سردار فلاح زاده استاندار اسبق يزد مي باشد که در اين ليست قرار دارند.

این فعال فرهنگی یزد با تاکید بر اینکه ما داريم با دست خودمان باعث بدبختي خودمان مي شويم تصریح کرد: آقاي لاريجاني! امضا شدن برجام در 20 دقيقه پايمال کردن خون شهدا بود و امضاي پالرمو يعني حماقت محض والله! قسم به سر بريده اباعبدالله، قسم به اسارت زينب با امضاي اين معاهدات هيچ مشکلي از معیشت مردم حل نخواهد شد و بدتر خواهدشد.

وی در پایان گفت: هرکس اين امان نامه ها را امضا کند خائن به انقلاب و مردم است و همه بايد اقدام کنند از فراکسيون هاي مجلس تا مردم و اگر شما مردم الآن اعتراض نکنيد بعدا حق اعتراض در رابطه با سایر مشکلات را نداريد چون می توانستید مانع شوید و نشدید.

مهدوی نژاد تاکید کرد: نمايندگان با ديدن اعتراض شما مجبور هستند اين اوضاع خفت بار را جمع و جور کنند، حضرت ابالفضل العباس(ع) براي رساندن مشک آب به خیمه های حسین ، دست داد ؛ اما با دشمن دست نداد!

انتهای پیام/س*






آخرین اخبار آخرین اخبار