Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد:

انتخابات جمهوری اسلامی ایران ،در دست قشر خاصی نیست


حجت الاسلام دکتر محمدرضا ابویی:ساز و کار انتخابات در جمهوری اسلامی دارای نهادهای نظارتی متعدد و مسیرهای متنوع قانونی است به گونه ای که در دست قشر خاصی نیست.

به گزارش یزد امــــروز  به نقل از عصرسیاست، رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد ، با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی در تشکیک در امر انتخابات اظهار داشت: معیار و سازوکار انتخابات در جمهوری اسلامی ایران یک روند مشخص و قانونی است و حقیقتا در این زمینه جزء محکم ترین سازو کارهای انتخاباتی سالم در دنیا است زیرا نهادهای نظارتی متعدد و مسیرهای متنوع قانونی طراحی شده است به گونه ای که در دست قشر خاصی نیست.


حجت الاسلام دکتر محمدرضا ابویی تاکید کرد: هیئت اجرایی از سوی دولت  هیئت نظارت از سوی شورای نگهبان، بر امر انتخابات اشراف کامل دارند و اتهامات به نظام و تشکیک در امر انتخابات از سوی وی به دلیل ضعف پایگاه های مردمی و برای جبران شکست‌های گذشته و در جهت مهندسی آرا برای جریانی خاص است.


وی تصریح کرد: هرگاه همین آقایان مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده داشتند آن را پاک ترین و سالم‌ترین انتخابات معرفی می‌کنند اما اکنون به دلیل ضعف پایگاه مردمی قصد تخریب مکانیزم انتخابات در کشور را دارند و این نکته را فراموش کردند که خود آن‌ها در همین مکانیزم رأی آوری کرده و مسئولیت گرفته‌اند.


استاد دانشگاه یزد در ادامه با اشاره به موضوع نقش مجلس در بررسی برجام اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند توافق هسته‌ای باید از طریق مجرای قانونی یعنی تصویب در مجلس قابلیت اجرایی پیدا کند.

 

ابویی با تاکید بر این‌که نباید این تصور به وجود آید که پس از توافق اقتصاد مقاومتی باید کنار گذاشته شود بلکه باید با مدیریت صحیح از افتادن کشور در دام واردات جلوگیری شود.






آخرین اخبار آخرین اخبار