Navigation Navigation

محتوا محتوا

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت خبر داد

انتقال پیکرهای 16 جانباخته ایرانی فاجعه منا به کشور


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که توانست تکلیف تمامی مفقودان خود دراین فاجعه را روشن کند.

به گزارش یزدامروز، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت دردیدار با جمعی ازخانواده‌های قربانیان فاجعه منا گفت جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که توانست تمامی ۴۶۱ جانباخته ایرانی این حادثه تلخ را شناسایی و وضعیت همه مفقودان خود را روشن کند.

در این دیدار که مهندس سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز حضور داشت؛حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: ۲۶ پیکرجانباختگان ایرانی فاجعه منا برای انتقال به ایران به فرودگاه جده ارسال شد که ده پیکر هفته گذشته به ایران منتقل گردید و با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۶ پیکر دیگر هم منتقل می‌شود.

نماینده ولی فقیه با برشمردن اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات خانواده‌ها دربخش‌های مختلف و پیگیری درخواست‌‌هایشان تصریح کرد: حل مسایل این خانواده‌ها برای بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در اولویت قرار دارد.

وی افزود:قربانیان فاجعه منا از جمله بهترین خلق خدا بودند و دربهترین حال جان باختند و از راه‌های مختلف پیگیراحقاق حقوقشان خواهیم بود.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه تا کنون در تمام دیدار‌ها بازماندگان فاجعه منا با نجابت و متانت مسایل خود را مطرح کرده‌اند، گفت: بعنوان خدمتگزار، پیگیر مسایل ومطالبات شما خواهیم بود و از انتقاد نارحت نشده بلکه توضیح لازم را هم ارائه خواهیم داد.

در این دیدار رئیس سازمان حج و زیارت نیز بیانات قاطع مقام معظم رهبری در دفاع ازحقوق شهروندان ایرانی درحادثه منا را یادآور شد و اظهار داشت: زنده نگاه داشتن این فاجعه و پیگیری مباحث حقوقی دو تکلیف بزرگی است که رهبری مقرر فرموده‌اند و امیدواریم اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است، بخشی از آلام بازماندگان این فاجعه را تسکین دهد.

دراین دیدار که نزدیک به سه ساعت بطول انجامید خانواده‌های جانباختگان فاجعه منا به بیان خواسته‌ها ومشکلاتشان در محورهای مختلف پرداختند.

نماینده ولی فقیه هم به اقدامات صورت گرفته در داخل و سطح بین الملل برای پیگیری ابعاد گوناگون حادثه منا اشاره کرد و گفت فاجعه بزرگی اتفاق افتاد و ما وظیفه خود می‌دانیم با کمک شما این فاجعه را زنده نگاه داشته و از حقوق جانباختگان و بازماندگان آن دفاع نماییم و امیدواریم به نتیجه هم برسیم.

میزان/






آخرین اخبار آخرین اخبار