Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرعامل کشتار گاه معین دام یزد:

اوایل مهرماه؛ مجهزترین کشتارگاه صنعتی کشور در مهریز راه اندازی می‌شود


مدیرعامل کشتار گاه معین دام یزد گفت: کشتارگاه صنعتی مهریز اوایل امسال با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش  یزدامروز به نقل از یزدرسا؛ مهدی ناصر بافقی پیش از ظهر امروز در بازدید جمعی از خبرنگاران استان یزد از کشتارگاه صنعتی مهریز با بیان اینکه جواز تأسیس این کشتارگاه در اواخر سال 92 صادر شده است، گفت: زمین این کشتارگاه در سال 93 واگذار شد که با آغاز عملیات احداث در اردیبهشت ماه سال 94 از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی برخوردار است و تاکنون برای ساخت این کشتارگاه بالغ بر 300 ریال هزینه شده است.

مدیرعامل کشتار گاه معین دام یزد با تأکید بر اینکه این کشتارگاه مجهزترین کشتارگاه صنعنی سراسر  کشور وحتی خاورمیانه است، اظهار کرد: تاکنون در زمینه‌های دامداری و صادرات مواد پروتئینی سفرهای زیادی به کشورهای صاحب نظر داشته‌ام؛ اما یک کشتارگاهی تا این حد مجهز در هیچ کشوری وجود ندارد.

وی ساخت این کشتارگاه را از تجربیات 32 ساله خود در زمینه دامداری دانست و افزود: در ساخت این کشتارگاه موارد حائز اهمیت دامپزشکی مورد نظر قرار گرفته و ظرفیت کشتار آن طبق اعلام دامپزشکی در هر شیفت کاری 1200 رأس دام سبک و 110 رأس دام سنگین است.

ناصربافقی ضمن اشاره به اینکه این کشتارگاه در35 کیلومتری یزد و 20 کیلومتری مهریز قرار دارد، خاطرنشان کرد: این کشتارگاه شامل دو سالن کشتار به مساحت2300 متر مربع است واز فضاهایی نظیر ساختمان اداری، رستوران، استراحتگاه، نمازخانه، تبدیل ضایعات و... تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین دغدغه ما این است که گوشت سالم به دست شهروندان برسد، تصریح کرد:  تصفیه خانه این کشتارگاه بسیار مجهز است و در این کشتارگاه فضا برای کشتار شتر و شترمرغ نیز در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل کشتارگاه معین دام یزد با اشاره به سنگ اندازی‌هایی که در سطح این موضوع انجام شده است، عنوان کرد: همه این برنامه‌ها قرار بود 10 سال پیش اجرایی شود اما به دلیل مخالفت‌ها و مانع ترشی‌هایی که در مرکز شهر برای راه اندازی این کشتارگاه وجود داشت، 10 سال راه‌اندازی این مرکز را به تعویق انداخت.

ناصربافقی استان را نیازمند وجود چنین مجموعه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: کشتارگاه صتعتی مهریز به عنوان مجهزترین کشتارگاه صنعتی کشور اوایل آبان‌ ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/د

 






آخرین اخبار آخرین اخبار