Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

اولویت استاندار جدید جبران عقب‌ماندگی‌های 5-6 سال اخیر یزد باشد


امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: در این 5-6 سال اخیر عقب‌افتادگی‌های زیادی داشتیم هم در عرصه آب هم در عرصه کار، اشتغال، تورم، فرهنگ، نظارت بر امور ما این عقب افتادگی‌ها را باید بتوانیم امروز جبران کنیم.

به گزارش یزدامروز، آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضا خان گفت: بعد از آن که رضا شاه با آن ذات پلید و کثیف و نانجیبش فرهنگ غرب را برای خود انتخاب کرد و فضا را مناسب دید دستور داد تا جشنی با عنوان جشن آزادسازی بانوان ترتیب دهند جمعی از بانوان را دعوت کرد و همه را مجبور کرد تا با ترک حجاب‌شان به صورت مکشوف بدون حجاب در این جشن بنشینند.

وی افزود: آن جریان حوادث و پیامدهایی را در پی داشت و بازتاب‌های زیادی در بین جامعه آن زمان به دنبال داشت و همین امر موجب شد تا آن‌ها دست از این جریان برداشتند و فهمیدند که اگر بخواهند کاری بکنند با فرمان نظامی نمی‌توانند این حرکت‌های ضدفرهنگی را انجام بدهند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اضافه کرد: لذا امروز داریم می‌بینیم دشمن با ورود به جنگ نرم و با فضاسازی با استفاده از فضاهای آلوده اجتماعی و مجازی بدون هیچ‌گونه سر و صدایی همین حجاب ارزشی ضروری اسلام را که پایه قوی ثبات خانوادگی است مورد هدف قرار داده و متاسفانه مسئولین ما هم در این زمینه توجه لازم را ندارند همچنان که ما مردم هم توجه لازم را ندارند.

مدرسی اظهار داشت: این کسانی که امروز در کوچه و بازار با چنین وضعیتی ظاهر می‌شوند این‌ها نه از آسمان آمده‌اند و نه از دل زمین برآمده‌اند. این‌ها فرزندانی از خانواده‌هایی هستند که در بین ما و شما دارند زندگی می‌کنند، برخی از این‌ها شاید جر محارم و یا جز اقوام ما باشند که در کنار ما دارند زندگی می‌کنند؛ اما چون امر به معروف و نهی از منکر و تبیین معارف دینی ما نقص دارد و همچنین اراده ملی در این جریان مخصوصا از ناجیه دولتی‌ها دیده نمی‌شود امروز ما در این جنگ نابرابر احساس می‌کنیم بخشی از منافع و فرهنگ مان را از دست داده ایم.

وی تاکید کرد: باید از خود دولت و در ادارات دولتی شروع شود، باید از خانواده ها و ما مردم شروع بشود. خدای متعال از من و شما و از دولت‌مردان حاکم این کشور توقع دارد. باید توجه شود که چه کسانی را تشویق می کنیم  در چه جایگاه آن ها را حاضر می کنیم و چه پست ها و مناصبی را در اختیارشان قرار می دهیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه حجاب یک ضرورت و یک حکم الهی است، یادآور شد: ما نمی‌خواهیم بگوییم کسانی که نسبت به حجاب بی‌توجهند نسبت به دین هم بی تعهدند، خیر؛ اما به هر حال غقلت نسبت به این امور نتایجی دارد که امروز در جامعه داریم می‌بینیم، به عنوان نمونه از هم پاشیدگی زندگی‌های خانواگی بخش زیادی‌اش وابسته به همین فساد اجتماعی است که وجود دارد.

مدرسی با اشاره به 19 دی ماه سالروز قیام مردم قم عنوان کرد: ما دو نقطه عطف را قبل از پیروزی انقلاب داشتیم یکی 15 خرداد سال 42 بود و یکی هم 19 دی ماه سال 56. همان واقعه 19 دی باعث شد تا چهلم آن در تبریز و بعد چهلم مردم تبریز در یزد برگزار شود و نهایتا به انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

وی با اشاره به انتخاب استاندار جدید یزد خاطرنشان کرد: بعد از دو ماه بحمدلله مدیریت عالی استان معین شد، ما ضمن عرض تبریک و خیرمقدم به ایشان، می گوییم شما به عنوان مدیر عالی استان دارای سرمایه‌های فراوانی هستید، هم خانواده شهیدید و هم از نیروی جوانی بسیار خوبی برخوداردید، این دو از ظرفیت‌های بسیار خوب شماست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خطاب به استاندار جدید یزد تصریح کرد: اگر تا الان بعنوان معاون بودید و اجازه کار نداشتید و هم‌ردیف‌هایی داشتید، امروز دیگر به عنوان کلیددار اجرایی استانید و هم‌ردیف‌های شما تحت امر شما هستند، لذا عقب‌افتادگی‌های استان باید جبران بشود.

مدرسی ادامه داد: در این 5-6 سال اخیر عقب‌افتادگی‌های زیادی داشتیم هم در عرصه آب هم در عرصه کار، اشتغال، تورم، فرهنگ، نظارت بر امور ما این عقب‌افتادگی‌ها را باید بتوانیم امروز جبران کنیم. من خواهشم از مدیریت جدید استان این است که مشکلات استان و باید و نبایدهای استان را الویت‌بندی کنند، ما هم در کنار شما هستیم.

وی عنوان کرد: در کنار این الویت‌بندی‌ها هم باید به فرهنگ و اشتغال استان و به امنیت درونی و برونی استان هم و به مایحتاج مردم توجه شود. به عنوان مثال مایه تاسف است که گوشت ما در یک روز 3 هزار تومان گران شود. من امروز به آقای استاندار زنگ زدم و صحبت کردم گفتم روز اول حکومت شما 3 هزار تومان گوشت را گران کردند ببینید این مدیریت از کجا دارد صورت می گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تأکید کرد: وقتی گوشفند کیلویی 70 و چند هزار تومان باشد و یا با کمبود گوسفند مواجه باشیم معلوم می شود که این مدیریت یک جایی مشکل دارد. مرزهایی که گوسفند از آن صادر می شود را ببندند. چرا باید در مغاره های مختلف نرخ های مختلف را شاهد باشیم در برخی کالاها. که این بیانگر این است که حساسیت و نظارت نیست.

مدرسی با بیان اینکه از این به بعد ما انتظار داریم و باید این نظارت‌ها صورت بگیرد و این انتظار و حق مردم است، اظهار داشت: امیدواریم با همت مدیریت جدید استان و چینش مدیرانی که جهادی کار می کنند و نه قبیله‌ای و سیاسی، ما بتوانیم موفق بشویم.

وی با مقایسه مدیریت جهادی و مدیریت لیبرالی گفت: نیروهای مسلح و صنایع دفاعی ما امروز در حوزه‌های متعدد درخشیده‌اند چون مستقیما زیر نظر رهبری و با مدیریت جهادی و احساس مسئولیت دارند کار می‌کنند. از صفر به اینجا رسیده‌اند که در حد عالی دشمن را به عقب رانده اند و دشمن احساس وحشت و ترس می‌کند و می‌داند صنعت دفاعی کشور به دستاوردی رسیده که اگر یک لحظه بی‌عقلی کند تمام دستاوردش را در این منطقه از دست خواهد داد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: نمونه مقابلش هم مدیریت غیرجهادی و تکنوکراتانه است یعنی مدیریت تولید اتوموبیل در کشور آن هم با سابقه 60، 70 ساله ای که ما داریم. در عرصه دفاعی دشمن از رقابت با ما مانده است اما در زمینه اتومیل ما نمی‌توانیم رقابت کنیم که معلوم است مدیریت ها مشکل دارد.

مدرسی تأکید کرد: لذا ما می گوییم در استان نیز باید مدیریت جهادی و دلسوازنه حاکم باشد تا این مشکلات مان حل شود.

وی بیان کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم. انقلاب اسلامی با همه فضاسازی که دارد علیه آن صورت می گیرد دستاوردهای فراوانی داشته است. ما در زمان پهلوی ها حدود 450 مقاله علمی تولید کردیم اما بعد از انقلاب حدود 370 هزار مستندات علمی تولید کردیم. ما یادمان نمی رود که قبل از انقلاب کشور ما مملو بود از پزشکان هندی اما امروز از نقاط مختلف جهان برای درمان به کشور ما می آیند و امروز رتبه علمی ما به 17 دنیا رسیده است.

مدرسی با اشاره به اینکه اتهدیدات جدی نیز انقلاب را تهدید می‌کند گفت: نباید با سومدیریت و برخوردهای نابجا مردم از انقلاب و اهداف نظام اسلامی سرخورده شودند. یکی از تهدیدات جدی انقلاب سرخوردگی مردم از انقلاب اسلامی است و همه ما مسئول هستیم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار