Navigation Navigation

محتوا محتوا

بهمن ماه سال جاری برگزار می شود

اولین جشنواره آواها و موسیقی کویرنشینان در یزد


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری اولین جشنواره آواها و موسیقی کویرنشینان در این استان خبر داد.

به گزارش یزدامروز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری اولین جشنواره آواها و موسیقی کویرنشینان در این استان خبر داد و افزود: این جشنواره بهمن ماه سال جاری همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و انجمن موسیقی با همکاری کانون پرورش فکری و حوزه هنری به پاسداشت قرن‌ها تلاش مردمان صبور خطه کویر درحفظ حیات و یادآوری همراهی و همدلی هنرمندان پر تلاش عرصه کویر به خصوص در رشته موسیقی یزد با فرازهای درخشان تاریخ معاصر کشورمان و کشف استعدادهای جوان و قدردانی از پیشکسوتات این هنر، جشنواره آواها و موسیقی کویرنشینان را برگزار خواهد كرد.

اين مسئول با اشاره به این که اولین جشنواره آواها و موسیقی کویرنشینان در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود، اظهار كرد: گروه‎‎نوازی و پژوهش موسیقی ایرانی از بخش رقابتی و شادمانه‌های مذهبی شامل مولودی‌خوانی، مناقب خوانی، نعمت خوانی، صلوات خوانی، حمد خوانی و ذکر12امام علی(ع)، از بخش غیر رقابتی این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: به زودی اطلاعات تکمیلی و فراخوان این جشنواره در پورتال این اداره کل به نشانیwww.yazd.farhang.gov.ir منتشر خواهد شد.






آخرین اخبار آخرین اخبار