Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

این ایام به تقویت بعد معنوی خود و خانواده اهمیت دهیم


آیت الله سید محمد کاظم مدرسی گفت: چه خوب است چند صباحی که در وادی چنین امتحانی قرار گرفتیم از عبادات فردی خود و تقویت بعد معنوی خانوادگی غافل نشویم.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: بشر در عالم خلقت پیوسته در سالن امتحانات قرار دارد که هم جای امیدواری و هم جای استرس و نگرانی است که این همان معنای خوف و رجا را دارد. لذا چه آن زمانی که آزادانه و بدون هیچ نگرانی می‌توانستیم در جمع مسجدی‌ها حاضر شویم و چه اکنون که برای رعایت سلامت جامعه در مساجد و اجتماعات مطلقا حضور پیدا نمی‌کنیم هر دو در معرض امتحان الهی قرار داریم.

وی ادامه داد: پیش از شیوع بیماری کرونا، به نوعی برای کسانی که می‌توانستند در مساجد حاضر شوند و نمی‌شدند امتحان بود و اکنون هم برای کسانی که می‌توانند در خانه برای تقویت بعد معنوی خانواده قدم بلندی دارند وممکن است کوتاهی کنند امتحان الهی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: چه خوب است چند صباحی که در وادی چنین امتحانی قرار گرفتیم از عبادات فردی خود و تقویت بعد معنوی خانوادگی غافل نشویم، قرائت قرآن، خواندن دعاها، نمازهای مستحبی، توجه به اهل بیت، توجه به محتوای قرآن و ... از جمله مواردی است که در این زمان می‌توان بیشتر از گذشته از آنها بهره برد.

مدرسی افزود: امروز باید فرصت را برای کارهای عقب افتاده مغتنم بشماریم و فکری برای آینده خود کنیم و به آنچه از زاد و توشه برای آینده و در مسیر رسیدن به آخرتمان به آن نیاز داریم اهمیت دهیم.

وی تصریح کرد: در خانه و محل کار خلوت ختم قرآن را فراموش نکنیم و از این زمان آزاد و فرصتی که پیش آمده برای ختم قرآن استفاده کنیم، خواندن دعای توسل، زیارت عاشورا، دعای مشلول ، قرائت 30 مرتبه تسبیحات اربعه پس از هر نماز که فضیلت زیادی دارد و ... هم برای رخت بربستن این بیماری از جامعه و هم برای تقویت بعد معنوی خود و خانواده‌مان فراموش نشود.

وی گفت: ماه رجب که در آن قرار داریم ماه پرفضیلتی است که دعاهای وارده زیادی دارد که می‌توان با خواندن آنها از فضیلت آن بهره مند شد، همچنین ماه رجب ماه فضیلت تکرار سوره اخلاص است، در این ماه خوب است زیاد استغفار کنیم از گناهانی که داشتیم و از اینکه از نعمت‌های زیادی برخوردار بودیم و قدر آن را ندانستیم واکنون از کف ما شاید به صورت موقت خارج شده است و با دعا و استغفار از خدا بخواهیم نعمت‌ها را هر چه زودتر به ما برگرداند.

انتهای پیام/

 






آخرین اخبار آخرین اخبار