Navigation Navigation

محتوا محتوا

به بهانه‌ی اختلاف‌های بی‌پایان فراکسیون امید و دولت؛

این رشته سر دراز دارد!


این در حالی است که چند روز قبل موسوی نماینده یزد در مجلس و از اعضای فراکسیون امید، تحقیر اصلاح‌طلبان توسط حسن روحانی را روایت کرده بود.

به گزارش یزدامروز؛ هرچند در جریان انتخابات هفتم اسفند ارتش رسانه‌ای اصلاح‌طلبان مدام بر طبل پیروزی در انتخابات می‌کوبیدند و طوری القا می‌کردند که پیروزی بزرگی در انتخابات مجلس نصیب آن‌ها شده اما آنگاه که زمان انتخابات هیئت رئیسه‌ی مجلس فرا رسید و معاون اول دولت اصلاحات و سر لیست اصلاح‌طلبان با فاصله زیاد ریاست مجلس را واگذر کرد، واقعیت نتیجه‌ی انتخابات هفتم اسفند هم آشکار شد و مشخص شد، آنچه روزنامه‌های زنجیره‌ای برای خود موفقیت عنوان می‌کردند، صرفا عملیات روانی آن‌ها برای امیدوار کردن بدنه خود بوده است.

عملکرد نمایندگان اصلاح‌طلب راه یافته به مجلس که حالا در قالب فراکسیون امید در مجلس حضور دارند، در طول حدود شش ماه اخیر نیز چنگی به دل نزده و موجب انتقادهای زیادی نسبت به آن‌ها از سوی برخی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب شده است. عدم کارآمدی اعضای فراکسیون امید مجلس تا حدی بود که چندی قبل یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در این باره نوشت برخی از نمایندگان عضو فراکسیون امید حتی تاکنون میکروفون خود را هم روشن نکرده‌اند! این در حالی است که همچین جند روز قبل مصطفی کواکبیان در انتقاد از عملکرد اعضای این فراکسیون گفته بود؛ تعداد زیادی از کسانی که با لیست امید به مجلس راه یافتند حتی پاسخ سلام ما را هم نمی‌دهند.

همه‌ی آنچه گفته شد، موجب شده تا دولت نیز حسابی بر روی اصلاح‌طلبان مجلس باز نکند به طوری که در جریان معرفی سه وزیر جدید به مجلس نیز برخی از اعضای فراکسیون امید گلایه‌هایی را نسبت به نوع مواجهه دولت با این فراکسیون بیان کردند. به عنوان نمونه سعیدی یکی از اعضای فراکسیون امید در رابطه با نوع برخورد دولت با این فراکسیون در جریان معرفی وزرای پیشنهادی می‌گوید: «ما نه گزینه‌ای به دولت پیشنهاد کردیم و نه درخواستی داشتیم و فقط گفتیم خواستار تعامل دولت با فراکسیون هستیم، اما این تعامل تا امروز از طرف دولت ضعیف بوده و حالا هم که ما خواستار تعامل شدیم، با این برخورد مواجه شدیم. ما مطمئنیم آقای روحانی پیام فرهنگیان را شنیده بود و می‌دانست برای پاسخ‌دادن به این پیام، باید آقای نجفی معرفی شود. اما اینکه چرا و چطور در آخرین دقایق این تصمیم تغییر می‌کند و ما هم به طور غیر رسمی از آن باخبر می‌شویم، نشانه خوبی نیست».

همچنین روزنامه شرق در رابطه با بی‌اهمیتی فراکسیون امید برای دولت یازدهم نوشت: «برایند رفتارهای دیروز دولتی‌ها حاکی از این بود که آنها تصمیم خود را گرفته‌‌اند و شاید برای محقق‌شدن تصمیم خود، بازهم مثل برخی موارد قبلی بیش از فراکسیون امید، روی مدیریت لاریجانی حساب کرده‌اند. محاسبه‌ای که در روزهای آینده مشخص خواهد شد که درست بوده یا غلط.»

این در حالی است که چند روز قبل موسوی نماینده یزد در مجلس و از اعضای فراکسیون امید، تحقیر اصلاح‌طلبان توسط حسن روحانی را اینگونه روایت کرده بود: «رئیس‌جمهور خیالش از اعضای فراکسیون امید راحت است و می‌داند این فراکسیون از مجموعه دولت حمایت خواهد کرد و همین خاطر جمعی موجب شده است که ارتباط قویی با فراکسیون امید بر قرار نکنند. باید رابطه دولت و رئیس‌جمهو با فراکسیونی که حامی‌اش است، بهتر باشد .اصلاح‌طلبان قصد دارند برای انتخابات ۹۶ هم از آقای روحانی حمایت کنند اما اگر این شیوه‌ی رئیس‌جمهور برای تعامل با اصلاح‌طلبان ادامه پیدا کند فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان تدبیری دیگر خواهند اندیشید.»






آخرین اخبار آخرین اخبار