Navigation Navigation

محتوا محتوا

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

باید برای معیشت قشر کارگر اتفاق ویژه‌ای رخ دهد


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای قشر کارگر اتفاق ویژه‌ای بیفتد و این اتفاق خاص را مسئولین مربوطه استان باید ترسیم کنند.

به گزارش یزدرسا، سید ابوالفضل موسوی در همایش روز کارگر در یزد که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: یک زمانی آمریکا با حضور نظامی خودش مقابل ما ایستاده بود و جنگ را بر ما تحمیل کرده بود و ما موظف به دفاع بودیم، این بار آمریکا به شکل دیگری مقابل ما ایستاده و الان شما کارگران هستید که آمریکا را باید به زانو در بیاورید.

وی افزود: همه نسبت به اینکه شما این قابلیت و توانایی را دارید اتفاق نظر دارند و هیچ‌کسی، هیچ شک و شبهه‌ای ندارد؛ رهبر معظم انقلاب هم بارها فرموده‌اند که ما با پشتوانه این ملت و این قشر زحمت‌کش می‌توانیم مقابل امریکا بایستیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که در یزد یافت می‌شود، خلاقیت، ابتکار، اندیشه، و تولید است و آنجا که مردم و جامعه کارگری یزد در تولید باید نقش‌آفرینی کنند، نشان دادن همین روحیه خلاقیت و ابتکار است.

موسوی خاطرنشان کرد: آمارها را که مرور کینم و وضعیت هم قشر فرهنگی و هم قشر کارگری را در کشور ورق بزنیم، بدون استثنا رتبه اول تا چهارم در تمام زمینه‌ها  به یزدی‌ها مربوط می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم به تولید رونق ببخشیم، باید به خانواده‌ها برگردیم، نفش خانواده‌ها در تولید بسیار پررنگ و حائز اهمیت است و باید خانواده‌ها در رکن تولید ورود کنند و نقش آن‌ها باید شکوفاتر شود.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه، الان کارگران که در خط مقدم جهاد اقتصادی قرار دارند، برای خانه‌دار شدن باید بیش از 35 سال انتظار بکشند، بیان کرد: این‌ عزیزان سرمایه‌هایی هستند که باید به آن‌ها توجه ویژه شود و باید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که این 35 سال کاهش یابد و به 14، 15 سال بازگردد و اگر این اتفاق نیفتد ما شرمنده این عزیزان هستیم.

موسوی تأکید کرد: لذا باید برای قشر کارگر اتفاق ویژه‌ای بیفتد و این اتفاق خاص را مسئولین مربوطه استان باید ترسیم کنند.

وی یادآور شد: با وجود آنکه حاکمیت و دولت دارد تلاش خودش را می‌کند، اما به هر حال معیشت سخت شده و این سختی معیشت را باید برای قشر کارگر قابل تحمل کنیم. اینکه ما 400 هزار تومان به حقوق اضافه کنیم در مقابل افزایش قیمت‌ها خیلی کم است.

نماینده مردم یزد ادامه داد: یعنی باید کاری کنیم که معیشت کارگران بیشتر از این صدمه نبیند و چگونگی‌اش را هم باید مسئولان و فرمانداران محترم طراحی کنند و قشر کارگری نباید اینقدر سختی بکشد.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار