Navigation Navigation

محتوا محتوا

زاکانی در مجمع عالی بسیج یزد:

برای عبور از مسیر سخت باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه کرد


نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: عده‌ای چشم به خارج از کشور دارند در حالیکه برای عبور از این مسیر سخت باید بر ظرفیت‌های داخلی تکیه کرد و با داشته های خود این مسیر را دنبال کرد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز ؛علیرضا زاکانی در مجمع عالی بسیج  استان یزد گفت: انقلاب اسلامی ایران سه ویژگی گوهر اسلام، قیمت کالای مردم و اهمیت رهبری دینی را بیان کرد و اثرات آن نیز به سرعت در سراسر جهان به ویژه جهان اسلام مشخص شده است.

زاکانی اظهار داشت: وقتی گوهر اسلام با آن نگاه اجتهادی حضرت امام و بعد از ایشان توسط مقام معظم رهبری ارائه شد باید با انجام یک سلسله اقدامات، نهایتاً دولت اسلامی شکل می‌گرفت. یعنی همه نظریات  مختلف اسلامی،  نظامات، قوانین و برنامه ها همه در مسیری قرار بگیرند که ماه حصل آن جهت گیری کشور بر ساختاری بر مبنای دین محقق شود و دولت اسلامی شکل بگیرد.

وی با اشاره به مردم سالاری دینی اظهار داشت: وقتی صحبت از مردم سالاری می شود و قیمت مردم در انقلاب اسلامی مشخص می شود نهیتاً باید به مردم سالاری دینی منتهی شود. مردم سالاری دینی به این معنا که مردم هم حق دانستن، انتخاب ، مشارکت ، نظارت،توبیخ و بازخواست دارند.

40 سال تجربه، دانش، امکانات داریم اما فاصله بسیاری هم تا هدف خود داریم

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سومین ویژگی انقلاب اسلامی اذعان داشت: در انقلاب اسلامی قدرت بالای رهبری دینی در انقلاب اسلامی مشخص شد و این قدرت باید به نظام امت و امامت تبدیل می‌شد.

دبيرکل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي اظهار داشت: هرچند ما بعد از 40 سال در این مسیرها حرکت کرده ایم اما فاصله زیادی با دولت اسلامی، مردم سالاری دینی و نظام امت و امامت داریم که همه اینها مشکل جامعه اسلامی را نمایان می کند. 40 سال تجربه، دانش، امکانات را داریم اما فاصله بسیاری هم  تا هدف خود داریم.

وی با بیان این که قبل از انقلاب در سطح جهانی، غرب و شرق یک تقسیم‌بندی جغرافیایی مشخصی برای خود  داشتند اظهار داشت: پیام انقلاب اسلامی اثرات بسیار جدی در سطح جهان، منطقه و داخل کشور داشته است. به تبع یک عکس العمل هایی جدی نیز در مقابل انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از اثراتآن شکل گرفته است.

زاکانی افزود:  انقلاب اسلامی یک الگو، روش و اندیشه نوین را در برای جامعه بشریت ارائه کرد و در این مسیر یک روش مبارزه جدید، یک شعار جدید «نه غربی و نه شرقی»، توجه به استقلال ملتها را مورد حمایت قرار داد و اثرات مختلفی را در این چهل سال به دنبال داشته است.

وی با اشاره به تغییر سیاست های غرب و آمریکا در چهل سال گذشته گفت: ماحصل روند نغییرات سیاستی آمریکا نشان داد که اثرات انقلاب اسلامی و شکل گیری این اندیشه در اذهان مسلمانان اعم از شیعه و سنی امکانی را فراهم کرده که دیگر نظام سلطه نمی‌تواند آن رژیم هژمونی جهانی را تسریع و واقعیت های خودش را داشته باشد..

غرب امروز با یک مانع بزرگ به نام بیداری روبروست

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد انقلاب ایران گفت:  انقلاب در چرخ دنده هایی که غریب به ۴۰۰ سال در غرب و بیش از ۲۰۰ سال در آمریکا تنظیم شده بود که جهان را در بر گیرد یک تخته سنگ محکمی را لای این چرخ دهنده انداخت که هر چقدر می چرخد خرد می شوند و هر چقدر تلاش می‌کنند خود را نابود می‌کنند و با یک مانع بزرگ مواجه هستند که آن بیداری و آگاهی است.

وی اذعان داشت: آمریکایی که مثل یک غده سرطانی همه پیکره جهانی را در اختیار داشت بایک مانع بزرگی به نام انقلاب اسلامی مواجه شد و امروز ما می‌بینیم که در مسیر فروپاشی است. طبق آخرین آمارها بیش از ۲۲ تریلیون دلار بدهی آمریکا است و چند هزار میلیارد دلار در منطقه خاورمیانه خرج کرده است اما اکنون باید دمش را روی گولش بگذارد و از منطقه خارج شود.

زاکانی اظهار داشت: در جهان اسلام، شرایط اسلام آمریکایی رو به قهقرا رفته است. اسلام سکولار به محوریت ترکیه و اسلام تکفیری به رهبری عربستان امروز در بدترین وضعیت خودشان قرار دارند و محور مقاومت دارد سر بلندی خودش را نشان میدهد.

مدیر مسئول هفته نامه پنجره اظهار داشت: امروز آنچه که مهم است این است که ما کارآمدی حداکثری نظام را نشان دهیم. باید توجه داشت همین میزان خدماتی را که در این شرایط پرتلاطم و مشکلات متعدد ارائه کرده ایم هیچ نظام دیگری نمی توانست در مقابل چند صدم این مشکلات مقاومت کند.

کارآمدی یک موضوع بسیار جدی است

وی گفت: امروز کارآمدی یک موضوع بسیار جدی است، البته باید کارآمدی از نظر عموم مردم مورد نظر قرار گیرد. دشمنان خارج و داخل جهان اسلام مساله کارآمدی را مطرح می کنند.

نماينده مردم تهران در سه دوره مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عملکرد انقلاب در 40 سال گذشته گفت: آنچه که شایسته این ملت و رهبری است شعارهای انقلاب محقق نشده است. اگر کسی این مکتب، رهبری و این  مردم را داشت؛ می‌توانست جهش کند اما بی دقتی نسبت به این ویژگی مهم ما را دچار یک عقب افتادگی کرده است.

وی تاکید کرد: باید به مکتب امام برگشت  همان طور که رهبری نیز در چند سال اخیر فرمودند مردم اگر دست از مکتب امام بردارید سیلی میخورید واسلام نیز سیلی خواهد خورد. از این رو ما باید بیدار باشیم و چشمانمان را باز کنیم چرا که شرایط عادی نیست .

زاکانی اظهار داشت:  ما باید با این انباشت سرمایه های انسانی، دانش و امکانات بتوانیم یک راه میانبری را برای رسیدن به اهدافمان انتخاب کنیم به هر حال ما در این مسیر مسئولیت‌های بزرگی را داریم. باید گلوگاه ها و موانع را شناسایی کنیم، امور فرعی و اصلی را از هم جدا کنیم . نظام مسائل کشور، استان و شهرستان را بادقت استخراج کنیم.

وی با بیان این که امکانات و مقدورات ما  نسبت به نیازها محدود است ادامه داد: باید مسائل کشور استان و شهرستان چه از جنس ملی و چه از جنس محلی شناخته شود. اگر این شناخت دقیق را داشته باشیم و فکرمان را در جهت نیاز هایمان بارور کنیم و به حرکت واداریم مسیری را می رویم که  ماحصلش می‌تواند ارائه درست طریق و عبور از موانع و مشکلات در رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و تجلی شعار های انقلاب و کارآمدی حداکثر باشد.

زاکانی با اشاره به ضرورت شناخت نیروی انسانی کارآمد، فاضل و صاحب اندیشه گفت: اگر نیروی انسانی لازم را نداشته باشیم نمی توانیم به اهدافمان برسیم لذا سرمایه گذاری برای نیروهای کیفی مبتنی بر شناخت دقیق این نیروها ی انسانی به اقتضای نیاز کشور باید مد نظر قرار گیرد.

برای عبور از مسیر سخت باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه کرد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان این که برای رسیدن به سطح مقدماتی شکل‌گیری جامعه نیاز به تغییر و تحول در همه صحنه ها داریم افزود: عده‌ای چشم به خارج از کشور دارند در حالیکه برای عبور از این مسیر سخت باید بر ظرفیت‌های داخلی تکیه کرد و با داشته های خود این مسیر را دنبال کرد.

وی اذعان داشت: مسئولین باید بدانند سرمایه‌های عظیمی فکری وسرمایه بزرگی انسانی در کشور وجود دارد که باید در اختیارشان قرار بگیرد مردم نیز باید بدانند که این سرمایه ها وجود داردو بن بست وجود ندارد و رسیدن به اهداف هم مقدور است و هم میانبرهایی برای رسیدن و دوری از دشواری های کنونی وجود دارد.

زاکانی با اشاره به اهمیت کارآمدی انقلاب اسلامی گفت: باید این کارآمدی را آنگونه که شایسته است به ثبت برسانیم که قابل خدشه نباشد چرا که امروز قابل خدشه است و دیگران می‌توانند تبلیغ نادرست کنند زیرا زمینه تبلیغ نادرست وجود دارد. مردم بی عدالتی و فساد را می بینند و با تمام وجود دردشان می آید.

وی ادامه داد: ابعاد وقایع و مشکلات کشور کاملا مشخص است از این رو این کارآمدی یک امر بسیار جدی و اساسی است که باید با یک برنامه دقیق در سمت و سوی آن حرکت کرد و در این مسیر قیام کرد.

باید برای انقلابمان یک الگو ارائه کنیم

مسئول سابق بسيج دانشجويي کشور با بیان این که باید یک الگو برای انقلابمان ارائه کنیم اظهار داشت: کشورهای مختلف انقلاب کردند اما الگو برای اداره کشور ندارند و از الگوهای غربی استفاده می‌کنند و به بیچارگی گرفتار می شود همان گونه که امروز  اقتصاد آزاد بنیان های اقتصاد ما را متلاشی کرده است و فرهنگ و سیاست های غلط غربی نیز بنیان ها و وحدت ما را مخدوش کرده است و از این نظر آسیب خورده ایم لذا ما باید بعد از انقلاب،  الگوی درست تکثیر را در برابر جهانیان قرار دهیم که در این مسیر ما بتوانیم اثرات جدی و اساسی خود را داشته باشیم.

زاکانی با اشاره به تشکیل مجمع عالی بسیج در سال 91 گفت: هدف آن است که پارلمان ملی و محلی شکل بگیرد و نخبگان دور هم جمع شوند و بتوانند اثرات جدی خود را با هم اندیشی و همفکری داشته باشند و این را در معرض دید مردم و مسئولین قرار بدهند و برای رسیدن به اهداف ارائه طریق کنند مطالبه کنند و دنبال کنند و به جامعه امید بدهند.

وی ادامه داد: در این مسیر ۱۶ کمیسیون، ۱۰ کارگروه در کشور و هر استان و ۸ کارگروه در شهرستان ها تشکیل شده است. و هفت گروه تخصصی در ذیل این اندیشکده تشکیل شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم اظهار داشت:  ما در سال گذشته ۱۸ پروژه را در کشور انجام دادیم و 1870  مسئله کشور را استخراج کردیم که ۱۲۰ مورد آن در اولویت اول قرار گرفت و بالغ بر ۵۹  مورد پروژه اجرایی شده است.

وی با اشاره به این مطلب که گروه تخصصی هفت گانه طی نشست های تخصصی به استخراج نظام مسائل استان، شهرستان و کشورمی پردازند اظهار داشت: استخراج ارائه طریق و بسته های سیاستی از این نظام مسائل منتهی به یک ارائه طریق درستی خواهد شد و این ارائه طریق در معرض افکار مردم و مسئولین قرار گرفته تا موجب افزایش امید درجامعه گردد.

زاکانی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با تلاش این گروه های تخصصی هفت گانه  یک جریان اساسی در روند انقلاب شکل بگیرد و  دولت، مجلس و دستگاه قضایی بتواند بر این پشتوانه فکری نیروهای انقلابی در بسیج تکیه کند و اگر تمایل داشته باشد از این  ظرفیت استفاده کند و اگر هم تمایلی نداشت مردم قضاوت خواهند کرد.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار