Navigation Navigation

محتوا محتوا

واکنش عضو هیئت مدیره خانه صنعت یزد به آمارهای اخیر در خصوص سرمایه گذاری؛

برخی عادت کرده‌اند با آمارسازی عملکرد خود را توجیه کنند


عضو هیئت مدیره خانه صنعت یزد تاکید کرد: باید رویکردها نسبت به چند سال گذشته تغییر کند و سعی شود تکنیک های اجرایی و عمل گرا جایگزین حرف و شعار شود و خروجی و نتیجه کار مشخصا اعلام شود.

به گزارش یزدامروز؛ عضو هیئت مدیره خانه صنعت یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا با تاکید بر پرهیز از آمارسازی مسئولین گفت: مسئولین بهتر است به جای گفتن آمار و ارقام، عملکرد واقعی خود را نشان دهند متاسفانه مسئولین شعار و قول می دهند و عمل نمی کنند و برخی عادت کرده اند به این که با یک سری عدد و آمارسازی عملکرد خود را توجیه کنند در حالی که با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی شود.

محمد حسین فنایی با اشاره به صحبت های اخیر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص میزان سرمایه گذاری در استان اظهار داشت: طبیعتا اگر این میزان سرمایه گذاری شده باشد باید به دنبال آن اشتغال زیادی بوجود آمده باشد و این نگرانی ها در مورد بیکاری و سایر مشکلات اقتصادی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: باید سوال شود که این میزان سرمایه گذاری در کجا و توسط چه کسانی انجام شده است؟ و نقش این آقایان تا چه حد بوده است؟ بهتر است آقایان چند مورد از این واحدها را نام ببرند. عموم مردم نتیجه کار را می خواهند ببینند و نه فقط حرف زدن ها را! این فرهنگ بد و ناصحیحی است ک با دروغ گویی عملکرد بد خود را توجیه می کنند.

فنایی تاکید کرد: باید رویکردها نسبت به چند سال گذشته تغییر کند و سعی شود تکنیک های اجرایی و عمل گرا جایگزین حرف و شعار شود و خروجی و نتیجه کار مشخصا اعلام شود. برای اجرایی کردن شعار ها و اهداف راه حل های اجرایی داده شود و بعد از چهار سال دلایل اجرایی نشدن شعارها مشخص شود و مسئولین نیز پاسخگو باشند. امسال نخواسته باشیم.

وی با بیان این که چارچوب های اقتصاد مقاومتی مشخص است افزود: همه در سال گذشته عادت کرده بودند که مهر اقتصاد مقاومتی را بر عملکرد خود بزنند اما امروز از آن ها باید پرسید که کدام یک از بندهای اقتصادی مقاومتی را اجرا کرده اند و به صورت عملی نشان دهند خروجی کارشان با کدام یک از اصول اقتصاد مقاومتی مطابقت دارد.

فنایی با اشاره به نقش رسانه ها در مطالبه گری از مسئولین گفت: اصحاب رسانه باید از مسئولینی که مدعی هستند سوال کنند و نتیجه عملکردشان را بخواهند. اگر صرفا عده ای بیایند حرف بزنند و منعکس شود این فرهنگ بد ادامه می یابد.

 رئیس کمیته شفاف سازی اقتصاد مقاومتی با بیان این که به دولت و مسئولین توصیه می کنم شروع به بیان یکسری آمار و ارقام نکند گفت: در سیستم هایی که عده ای فقط آمار ارائه می کنند باید کنار روند. در سال جدید لطفا کارهایی که عملا انجام می دهید را به طور شفاف اعلام کنید . قول دادن، شعار ها و آمارها دیگر رنگی ندارد و اقایان در جلسات صرفا با آمار و ارقام و گزارش نیایند  که کار غلطی است. چهار سال با گزارش های خود مدعی بودید.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار