Navigation Navigation

محتوا محتوا

در آینده ای نزدیک انجام می شود؛

برپایی اولین حراج عمومي اسب؛ در استان يزد


براي اولين بار در استان يزد، حراج عمومي اسب با نظارت فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران برگزار مي‌شود.

به گزارش یزدامــروز ، محمد جواد دهقان عضو كميته برگزاري اين حراج با بيان اين كه معمولاً حراج اسب در كشور به صورت خصوصي از سوي مالكان اسب برگزار مي‌شود و كمتر شاهد برگزاري حراج عمومي هستيم، گفت: در حراج عمومي برخلاف حراج‌هاي خصوصي اسب، برگزاركننده ذي‌نفع نيست و بايد در آن، تمام اسب‌ها به دقت کنترل و وضعیت سلامت و اصلت آنها توسط دامپزشک و كميته تبارنامه بررسی شود تا در صورت نبود مشکلی براي ورود به حراج تایید شوند.

وي با بيان اين كه حراج عمومي اسب استان يزد در تاریخ ٢٦ آذرماه برگزار خواهد شد، اظهار كرد: البته هنوز مكان برگزاري اين حراج نهايي نشده كه به زودي در اين باره اطلاعرساني خواهد شد.

دهقان حراج اسب را بستر مناسبی برای حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم بین مالک يا پرورش‌دهندگان اسب با خریداران دانست و گفت: علاوه بر حذف واسطه‌ها، یک خرید مطمئن در قالب اين قبيل حراج‌ها دنبال مي شود چرا كه تمامی اسب‌ها توسط کارشناس رسمی قیمت‌گذاری می‌شوند و قیمت پایه نيز پایین‌تر از قیمت کارشناسی اسب اعلام مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: اين حراج اسب قرار است در قالب آیین‌نامه حراج اسب و با حضور ناظر فدراسیون سوارکاری كشور برگزار شود.

اين عضو كميته برگزاري حراج در مصاحبه با ایسنا يادآور شد: به منظور حمایت از مالکان اسب، هزینه‌های ثبت نام توسط برگزار‌کننده بسیار کم در نظر کرفته شده و هزینه برگزاری حراج نيز از محل جذب تبلیغات و اسپانسر تامین خواهد شد.

وي گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام يا كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين حراج مي‌توانند به آدرس www.equineindustry.ir مراجعه يا با شماره تلفن‌  32720032 – 035 يا 09133585845 تماس حاصل كنند.

دهقان در پايان نيز با پيش‌بيني ثبت نام بين 60 تا 70 راس اسب در اين حراج، گفت: البته اسب‌هاي مناسب براي حراج به دليل محدوديت‌هاي موجود، پس از بررسي و تاييد نهايي انتخاب و وارد حراج خواهند شد و پيش‌بيني مي‌شود با تبليغاتي كه صورت گرفته، استقبال خوبي از اين برنامه از سوي خريداران داخل و خارج استان انجام شود.

 

منبع: یزد رسا
 






آخرین اخبار آخرین اخبار