Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

برگزاری نخستین جشنواره ملی پارچه فجر دریزد به خرداد ماه موکول شد


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، گفت: نخستین جشنواره ملی پارچه فجر که قرار بود، روزهای دهم تا١٣ اردیبهشت ماه جاری در این شهر برگزار شود، به روزهای ٢٩ تا٣١ خرداد ماه آینده تغییر کرد.

به گزارش یزدامروز، «مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست کارگروه ساماندهی مدو لباس، اظهار داشت: با توجه به این میراث های فرهنگی و هنری مراکز نمادین ما از جمله کارخانه جنوب و بقایای تاریخی مکان ها همگی با مدیریت پارچه و لباس است نشان دهنده هویت مندی مکان های ما با پارچه و لباس است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: این مسئولیت بزرگی برای ما ایجاد می کند که امروز میراث فرهنگی و هنری را امتداد دهیم زیرا ما معتقدیم حفظ میراث ها به معنی حفظ جامعه، انسجام و همبستگی جامعه است که امروز نیز بیش از پیش بدان نیاز داریم.
جوادیان زاده تصریح کرد: استان یزد در زمینه رویدادهای مد و لباس جز استان های پیشرو کشور است، بدین معنی که کاروان مد و لباس به راه افتاده و ما معتقدیم که در این راستا باید نگاه علمی و عمیقی به رویداد مد و لباس شود.
وی افزود: پارچه به طور خاص انعکاس دهنده فرهنگ، هنر، هویت و میراث های ما است که با این رویکرد برای نخستین بار رویداد پارچه را به صورت ملی تعریف کرده و برند آن را برای یزد ایجاد کردیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیاری از نشان های ملی و جهانی را گرفته ایم و یزد به شهری تبدیل شده که نگاه جهانیان بدان تمرکز پیدا کرده است.
جوادیان زاده با اشاره به سال رونق تولید گفت: با توجه به این که یکی از ابعاد تولید در زمینه صنایع دستی و تولیدات است که این ها کمک می کند تا جشنواره ها را به صورت ملی برگزار کنیم.
وی بیان کرد: یکی از تاکیدات ما در زمینه خودباوری است که پرداختن به صنایع مرتبط با پارچه می تواند هویت شهری ما را بر این اساس بازنمایی کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: ما افرادی همچون غیاث الدین نقش بند داریم که با طراحی خود آوازه یزد را به سراسر جهان برده است که این زمینه ها نیز نیازمند بازخوانی نقش این افراد در هویتمان است.
وی درعین حال تاکید کرد: نخستین جشنواره ملی پارچه فجر که قرار بود، روزهای دهم تا١٣ اردیبهشت‌ ماه جاری در این شهر برگزار شود، به روزهای ٢٩ تا٣١ خرداد ماه آینده تغییر کرد.
دهقان هراتی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: جشنواره فجر به عنوان یکی از جشنواره های معتبر کشوری است که در سال ٩٧ در زمینه مد و لباس و پارچه نیز طراحی شده است که این جشنواره در اواخر خردادماه جاری به میزبانی یزد برگزار می شود.
وی افزود: جشنواره پارچه فجر برای نخستین بار به میزبانی یزد برگزار می شود که اهداف آن شامل ترغیب و تشویق طراحان برای تولیدات اسلامی و ایرانی، تقویت تولید داخلی، هم اندیشی طراحان و تولید کنندگان در زمینه تولید ملی، تجلیل از پیشکسوتان طراح پارچه است.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: ما در جشنواره کمیته های مختلف از جمله دانشجویی، علمی، نمایشگاه، فرهنگی و غیره داریم که بخشی از آنها شروع به کار کرده است و امیدواریم بتوانیم در خردادماه کار قابل قبولی را برگزار کنیم.
دهقان هراتی بیان کرد: این جشنواره بعنوان بزرگترین فستیوال پارچه کشور است که امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه های فرهنگی بتوانیم جشنواره را به صورت ملی و در شان شهر جهانی یزد برگزار کنیم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار