Navigation Navigation

محتوا محتوا

مسئول تربیت بدنی سپاه الغدیر یزد خبر داد

برگزاری هفتمین المپیاد ورزشی بسیج مساجد و محلات استان در یزد/ به فوتبال ورود نمی کنیم


مسئول تربیت بدنی سپاه الغدیر یزد از برگزاری هفتمین المپیاد ورزشی بسیج مساجد و محلات استان یزد در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ محمدمهدی نیکونژاد، ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری هفتمین المپیاد ورزشی بسیج مساجد و محلات استان یزد در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: در سال های گذشته قریب به ۱۰٬۰۰۰ نفر از ورزشکاران بسیجی در این المپیاد شرکت داشتند که با توجه به اینکه حضور این تعداد ورزشکار بر کیفیت فنی مسابقات تاثیر گذار بود امسال تعداد ورزشکاران در مرحله استانی را محدودتر کردیم.

مسئول تربیت بدنی سپاه الغدیر یزد اظهار داشت: در مسابقات امسال مقرر شده تا نواحی مقاومت در استان، تیم های منتخب خود را به مسابقات اعزام کنند یعنی باید پایگاه های ما هر کدام یک تیم ورزشی داشته که خروجی مسابقات پایگاه ها در مسابقات حوزه ها شرکت کرده وسپس تیم منتخب نواحی راهی المپیاد می شوند.

نیکونژاد هدف از این تصمیم را ارتقای سطح کیفی مسابقات از نظر فنی و تخصصی دانست و گفت: میخواهیم این مسابقات در آینده به عنوان برندی از نظر فنی و تخصصی برای ورزشکاران استان باشد و برترین های این المپیاد به مسابقات کشوری اعزام شوند.

برگزاری مسابقات در 10 رشته ورزشی

وی با بیان اینکه این مسابقات در ده رشته طی ۲ روز به صورت همزمان در ۱۰ سالن تخصصی یزد برگزار خواهد شد اظهار داشت: این مسابقات در تمامی رشته های رزمی شامل (کاراته، وشو، تکواندو، جودو)، کشتی، کشتی پهلوانی، شنا، تیراندازی، تیروکمان و باستانی زورخانه ای برگزار خواهد شد و تیم های برتر به المپیاد کشوری اعزام می شوند

مسئول تربیت بدنی سپاه الغدیر یزد درادامه به بیان آمار و ارقام پرداخت و گفت: سازمان تربیت بدنی سپاه الغدیر استان یزد در سطح استان ۱۸ پایگاه استعدادیابی با ظرفیت هر پایگاه بین ۱۸ تا ۴۰ نفر،۱۲ باشگاه مقاومت و ۱۷ انجمن ورزشی دارد که در زمینه باشگاه داری بزرگترین باشگاه موفق کشور محسوب می شویم.

نیکونژاد؛ کادر اجرایی برگزاری هفتمین المپیاد ورزشی بسیج مساجد و محلات استان یزد را دویست نفر عنوان کرد و گفت: هیئت اندیشه ورزی استان نیز با ۱۶ عضو شامل بازنشستگان و مسئولان قبلی این سازمان، جمعی از مربیان و ورزشکاران نخبه در خصوص شکل و نحوه برگزاری المپیاد تصمیم گیری می کنند.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این رویداد مهم ورزشی بسیج و رونمایی از مشعل مسابقات ۲۰ تیرماه در جوار گلزار مطهرشهدای یزد با نام شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

به فوتبال ورود نمی کنیم

نیکونژاد در پاسخ به این سوال که سازمان متبوعش به بحث فوتبال نیز ورود خواهد کرد گفت: سیاسیت بسیج توجه به ورزش های کم هزینه است و از آنجا که فوتبال ۱ ورزش پرهزینه به حساب می آید به آن ورود نخواهیم کرد و در مسئله فوتبال ساحلی نیز امسال آخرین سال قرارداد مشارکت ما با باشگاه گلساپوش بوده که در خصوص تمدید آن هنوز تصمیمی از سوی ۲ طرف اتخاذ نشده است.

گفتنی است در هفتمین المپیاد ورزشی بسیج مساجد و محلات استان یزد هزار ورزشکار بسیجی شرکت دارند که از میان بیست هزار ورزشکار استان انتخاب‌شده‌اند.

انتهای پیام/ح
 






آخرین اخبار آخرین اخبار