Navigation Navigation

محتوا محتوا

فعال یزدی در صنعت دام:

بزرگترین موانع تولید در صنعت دام،گرانی علوفه و بالا بودن میزان نرخ تسهیلات است


فعال یزدی در صنعت دام گفت:بزرگترین موانع برسر راه تولیدکنندگان صنعت دام را گرانی علوفه و بالا بودن میزان نرخ تسهیلات برشمرد و گفت: عمده علوفه دام‌ها یونجه، آرد جو، سبوس و تفاله چرخ‌کرده است که گرانی آن‌ها موجب گرانی گوشت و درنتیجه کاهش تقاضا می‌شود.

یزدامروز؛ در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم‌های یک‌جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، واژه‌ی جدید «اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال‌وروز اقتصاد کشورمان موردبحث قرارگرفته است.

این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح گردید.

برای مفهوم اقتصاد مقاومتی در همین مدت‌زمان کم، تعاریف متفاوتی ارائه‌شده که هرکدام از جنبه‌ای به این موضوع نگاه کرده‌اند. در این میان، تعریف جامع و کامل از اقتصاد مقاومتی را خود رهبر فرزانه انقلاب ارائه دادند که در دیدار با دانشجویان فرمودند:

«اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین‌کننده رشد و شکوفایی کشور باشد»

برای آشنایی با نمونه های موفق اقتصاد مقاومتی در استان یزد بر آن شدیم تا با برخی از فعالین این حوزه به گفتگو بنشیتیم.

در همین رابطه علی شاهی صدرآبادی از فعالین اقتصاد مقاومتی استان یزد در مصاحبه با خبرنگارما؛ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و ضرورت تکیه اقتصاد کشور به تولیدات داخلی گفت: با توجه به فشارهای اقتصادی دشمنان موضوع اقتصاد مقاومتی چند سالی است که از سوی رهبر عزیزمان مطرح‌شده و ایشان تأکیدات فراوانی روی این موضوع دارند.

این فعال صنعت دام استان با قدردانی از حمایت‌های سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: خدمات حمایتی این نهاد و کمک به سهولت روند دریافت تسهیلات ، موجب شده تا تولیدکنندگان با تزریق منابع مالی بتوانند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

وی در توضیح فعالیت خود هم گفت: سالانه در دو دوره 4 تا 5 ماهه اقدام به پرورش گوساله‌های کوچک می‌کنیم و پس از بزرگ شدن گوساله‌ها آن‌ها را برای کشتار به کشتارگاه‌ها می‌فروشیم.

شاهی؛ بزرگترین موانع برسر راه تولیدکنندگان صنعت دام را گرانی علوفه و بالا بودن میزان نرخ تسهیلات برشمرد و گفت: عمده علوفه دام‌ها یونجه، آرد جو، سبوس و تفاله چرخ‌کرده است که گرانی آن‌ها موجب گرانی گوشت و درنتیجه کاهش تقاضا می‌شود.

وی افزود: معمولاً دولت‌ها در دنیا تسهیلات را با نرخ حداکثر 4 در صد به تولیدکنندگان ارائه می‌دهند که متأسفانه این نرخ در کشور ما در حدود 20 درصد است و همین بالا بودن میزان نرخ تسهیلات نیز یکی از دلایل به‌صرفه نبودن تولید در کشور است که امیدوارم دولتمردان با پرداخت یارانه برای تأمین علوفه و کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان، حمایت خود را از صنعت دام انجام دهند.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار