Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش یزد:

بسیاری از مدارس دولتی کیفیت برتری نسبت به مدارس غیردولتی دارند


معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: آزمون‌های هماهنگ کشوری و استانی نشان داده که کیفیت بسیاری از مدارس دولتی از مدارس غیردولتی برتر است.

به گزارش یزدامروز به نقل از یزد رسا، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان یزد در رابطه با رشد مدارس غیرانتفاعی در استان و تأثیر آن‌ها بر آموزش جامعه گفت: مدارس غیردولتی نمود مشارکت مردم در آموزش و پرورش است که علاوه بر مشارکت مالی از طریق شورای مؤسسین، مشارکت فکری و اجرایی، برنامه‌هایی را برای آموزش و پرورش به همراه دارد. همچنین توسعه مشارکت مردم و مدارس غیردولتی منجر به ارتقای خدمات آموزشی و پرورشی جامعه می‌شود.

علیرضا مصباح‌فر در پاسخ به این سؤال که با رشد این مدارس بحث عدالت آموزشی چه می‌شود، هم اظهار داشت: با عنایت به این که خدمات آموزشی و پرورشی به صورت دولتی و رایگان در همه نقاط استان به دانش‌آموزان ارائه می‌شود لذا مدارس غیردولتی با عدالت آموزشی منافاتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بدیهی است حتی با عدم وجود مدارس غیردولتی خانواده‌ها با تمکن مالی مختلف می‌توانند از خدمات آموزشی به صورت خصوصی مانند معلم خصوصی، کتاب‌های کمک درسی و... استفاده نمایند.

مصباح‌فر در پاسخ به این سؤوال که دلیل استقبال از مدارس غیرانتفاعی در یزد، پایین بودن کیفیت آموزش توسط مدارس دولتی است، عنوان کرد: آزمون‌های هماهنگ کشوری و استانی نشان داده که کیفیت بسیاری از مدارس دولتی از مدارس غیردولتی برتر است در ضمن میانگین عملکرد مدارس دولتی و غیردولتی تفاوت معناداری ندارد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان در پاسخ به این سؤال که با وجود مساعدت‌های خیرین، چرا میزان امکانات و کیفیت فضای آموزشی مدارس دولتی به قدری نیست که جامعه، مدارس غیرانتفاعی را بر مدارس دولتی ترجیح می‌دهد؛ هم بیان داشت: با توجه به تنوع آموزشی که در مدارس فراهم می‌شود خانواده‌ها مدارس را انتخاب می‌کنند. با توجه به آمار دانش‌آموزان، کاملاً طبیعی است که مدارس دولتی نیز با حداکثر ظرفیت خود به فعالیت مشغولند.

مصباح‌فر در رابطه با اینکه گفته می‌شود بخشی از فضای آموزشی متعلق به آموزش و پرورش در یزد، در اجاره مدارس غیرانتقاعی قرار گرفته نیز اظهار داشت: در بخشی از شهرستان‌ها از نظر قانونی مجوز وجود دارد که فضاهایی که توسط آموزش و پرورش نیاز نیست می‌توان به مدارس غیردولتی اجاره داد.

وی پیرامون استفاده از معلمان وظیفه در مدارس هم عنوان کرد: آموزش و پرورش کشور برای تأمین بخشی از نیازهای انسانی از معلمان وظیفه استفاده می‌نماید و لازم به ذکر است که این معلمان آموزش‌های لازم را در خصوص مهارت‌های معلمی دریافت نموده‌اند. 

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار