Navigation Navigation

محتوا محتوا

معاون امور اقتصادی استانداری یزد:

بسیح و سپاه نبودند معلوم نبود وضعیت کشور به کجا می‌رفت


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت: اگر نهادهایی مثل جهاد سازندگی، بسیج سازندگی، بسیج، سپاه و... نبودند معلوم نبود وضعیت کشور به کجا می‌رفت.

به گزارش یزدامروز؛ علی زینی‌وند در همایش «شکوه هجرت» که قبل از ظهر امروز برگزار شد با بیان اینکه رهبر انقلاب امروز پرچمدار عدالت و آزادی هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب مایه امیدواری مسلمانان جهان هستند و امروز چشم همه مسلمین دنیا به این نقطه مهم جهان یعنی ایران اسلامی با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است.

وی اظهار داشت: شرایط امروز کشور به نقطه‌ی حساس و سخت‌تر از گذشته رسیده و دشمنان با استراتژی جدید به ما هجوم آورده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد افزود: دشمنان تصور می‌کردند با تحریم و جنگ می‌توانند در همان ابتدای انقلاب پرونده انقلاب را ببندند اما دیدند که نشد و ما جنگ را با افتخار و با سرافرازی پشت سر گذاشتیم.

زینی‌وند با بیان اینکه در سال‌های اخیر استراتژی دشمنان جمهوری اسلامی در تقابل با نظام تغییر کرده، عنوان کرد: دشمنان وقتی دیدند که در کوران سخت تهدید و جنگ، ساختارهای امینتی و دفاعی و موشکی جمهوری‌اسلامی قدرتمندتر از گذشته شد و وقتی دیدند با حمله به ساختارهای سیاسی این ساختارهای دینی و مردمی مستحکم‌تر از گذشته شدند به نقطه آسیب ما که نقطه اقتصاد و توسعه کشور است توجه کردند.

وی اضافه کرد: البته باید صادقانه گفت که در این نقطه آسیب‌پذیریم، در این نقطه غفلت کردیم و در این نقطه برنامه‌ریزی مدون انجام ندادیم و همین آسیب‌پذیری بود که موجب شد از یک دهه‌ی گذشته مقام معظم رهبری شعارهای سال را به مسائل اقتصاد و به ویژه اقتصاد مقاومتی اختصاص بدهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد یادآور شد: به‌عنوان کسی که سال‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئولیت داشته‌ام و درگیر تدوین سیاست‌های کلی نطام بوده‌ام، می‌گویم که هر یک خط و هر سندی که به‌عنوان سیاست‌های کلی نظام بیرون می‌آید محصول فکر سال‌ها تجربه انباشته شده نخبگان با تنوع فکری مختلف است که شخص رهبر انقلاب روی محتوای آن‌ها نظر می‌دهند و منجر به یک سیاست کلی می‌شود که باید اجرا شود و یکی از کلیدی‌ترین این سیاست‌ها سیاست اقتصاد مقاومتی است.

زینی‌وند با اشاره به خصومت‌های دولت آمریکا نسبت به ایران عنوان کرد: بیانیه شرم‌آور رئیس‌جمهور آمریکا درباره آدم‌کشی‌های آل سعود را دیدیم؛ گستاخی و بی‌شرمی دشمنان ما به حدی است که فقط با هم‌افزایی و با برادری و با تقویت بنیان‌های اقتصادی می‌توانیم این تحریم‌ها و این شرایط را سپری کنیم.

وی تأکید کرد: اگر ما مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی یک وحدت فرماندهی ذیل فرماندهی مقام معظم رهبری داشته باشیم خیلی راحت بر تحریم‌ها غلبه پیدا می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد بیان کرد: مدیر بی‌انگیزه و مدیری که با همه وجود به همه ارکان جمهوری اسلامی اعتقاد نداشته باشد، حتما امروز به درد مدیریت در این شرایط نمی‌خورد. لذا اعتقاد راسخ به جمهوری اسلامی باید از ویژگی مدیرانی باشد که امروز هدایت امور کشور را در دست دارند.

زینی‌وند تصریح کرد: مدیران باید در این مقطع از قید و بند جناح‌بندی‌های سیاسی بیرون بیایند؛ نه اینکه رقابت سیاسی بد باشد، اتفاقا رقابت سیاسی در درون خانواده نظام جمهوری‌اسلامی یکی از زینت‌های جمهوری‌اسلامی است که در دوران انتخابات ممکن است نیاز باشد. اما در شرایط امروز عبور از جناح‌بندی‌های سیاسی و فرابخشی عمل کردن و استفاده از همه پتانسیل‌های کشور یکی از ضرورت‌ها است.

وی با بیان اینکه مدیرانی که فهم و دانش روز را نداشته باشند و بصورت جهادی در میدان نباشند به درد شرایط امروز نمی‌خورند، ادامه داد: امروز اختلاف و موضع‌گیری‌های تند سیاسی از سوی هر جناحی که باشد برای کشور سم است و امروز وقت رقابت سیاسی نیست بلکه وقت براداری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد افزود: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد جمهوری‌اسلامی که ناشی از عنایت خدا و نشانگر فهم بنیان‌گذار نظام است، نهادسازی‌های مقتدر و ریشه‌دار در جمهوری اسلامی است؛ نهادهایی مثل جهاد سازندگی، بسیج سازندگی، بسیح، سپاه و... که اگر این نهادها نبودند معلوم نبود وضعیت کشور به کجا می‌رفت.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: امروز نهادهای جمهوری‌اسلامی الگویی موفق در اداره کشورهای منطقه شده‌اند؛ اگر الگوی بسیج جمهوری اسلامی نبود، معلوم نبود که وضع عراق  و سوریه امروز به چه حالتی می‌بود.

وی اظهار داشت: با خیلی از منابع ریز می‌توان طوفان شغل در جامعه ایجاد کرد و می‌توان شغل‌ها را در درون روستاها برد و روستاها را حفظ کرد؛ اما باید به نهادهای مردمی میدان داد و مدیران و مسئولین نهادها مردمی را رقیب خودشان ندانند.

زینی‌وند با بیان اینکه پول و منابع زیادی در کشور وجود دارد، گفت: باید به جوانان کشور که بخش زیادی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و در سن کار قرار دارند و انرژی برای کار دارند، میدان داد.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار