Navigation Navigation

محتوا محتوا

نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد:

بنگاه های املاک ملزم به نصب پروانه فعالیت و نرخنامه در معرض دید عموم هستند


نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد گفت: بنگاه های املاک مجاز دارای پروانه ملزم به نصب پروانه فعالیت و نرخنامه در معرض دید عموم هستند.

ذوالفقاری در مصاحبه با یزدرسا؛ با بیان اینکه بنگاه های املاک مجاز دارای پروانه ملزم به نصب پروانه فعالیت و نرخنامه در معرض دید عموم هستند گفت: نرخنامه مشاوره املاک بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت بوده و باید در معرض دید مشتری قرار بگیرد.

نائب رئیس اتحادیه املاک استان یزد با انتقاد از حذف قانون حریم صنفی اظهار داشت: وقتی حریم صنفی وجود ندارد هر کس می تواند بنگاه املاک بزند و همین امر باعث شده تا ضابطه ای وجود نداشته باشد و کار نظارت را سخت کرده است.

وی در خصوص تغییر نرخ مشاوره املاک گفت: از سال 95 تا کنون هیچ تغییری در نرخنامه ها به وجود نیامده است. 

ذوالفقازی در خصوص برخورد با واحدهای صنفی غیر مجاز گفت: مناطق یزد را به 10 منطقه تقسیم بندی کردیم و بازرسان ما در این مناطق کار رصد و نظارت بر بنگاه های املاک را انجام می دهند و در صورت مشاهده املاک غیر مجاز این واحدها را به اتحادیه گزارش کرده و سپس اتحادیه آن را به اتاق اصناف و اماکن معرفی کرده و با آن ها برخورد قانونی می شود.

نائب رئیس اتحادیه املاک استان تصریح کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را به اتحادیه گزارش کرده  که اتحادیه نیز تشکیل پرونده داده به  کمیسیون بازرسی نظارت بر اصناف اتاق اصناف ارجاع داده شده و پس از آن  به تعزیرات معرفی شده و جریمه می شوند.

وی درپایان خاطر نشان کرد: بر اساس نرخنامه مصوب در معاملات ملکی تا ارزش 300میلیون تومان 900 هزار تومان حق مشاوره و به ازای افزایش هر 100میلیون تومان بهای ملک 80 هزار تومان به عنوان حق مشاوره در یافت می شود البته در خصوص حق مشاوره اجاره املاک نیز به ازای هر یک میلیون تومان 333هزار تومان و به ازای هر مبلغی بیش از یک میلیون 15 درصد حق مشاوره اخذ می شود.

 






آخرین اخبار آخرین اخبار