Navigation Navigation

محتوا محتوا

کارشناس سیاست خارجی :

بیانیه گام دوم منشور انقلاب است


کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: تداوم و صدور انقلاب اسلامی و استقرار تفکر انقلابی در نقاط مختلف دنیا بر همین سه مؤلفه عزت، حکمت و مصلحت استوار است.

به گزارش یزدامروز؛ سیدرضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه همه جانبه‌ای که رهبر انقلاب صادر کردند در گام دوم انقلاب اسلامی به یک منشور برای اقدامات و حرکات بعدی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در موضوع حرکت 40 ساله انقلاب اسلامی فرمایشاتی را در قالب‌های مختلف از جمله در وصیت‌نامه سیاسی-الهی خودشان و در منشور روحانیت ارائه کرده بودند، حال و بعد از وصول به اکثریت آن ارزش‌ها و قله‌هایی که امام ترسیم کرده بودند؛ رهبر انقلاب گام دوم را جهت حرکت به سمت قله‌های دست یافتنی در انقلاب اسلامی را مطرح کردند.

استقرار تفکر انقلابی بر سه مؤلفه عزت، حکمت و مصلحت استوار است

این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره سیاست خارجی جمهوری اسلامی و مؤلفه‌های سه گانه عزت، حکمت، مصلحت، اظهار داشت: رهبر انقلاب با توجه به حرکت‌هایی که در ایام گذشته بر اساس عملکرد دستگاه سیاست خارجی در دولت‌های مختلف مشاهده کرده بودند مجددا به سه مؤلفه اصلی و حقیقی عزت، حکمت، مصلحت تأکید کردند.

صدرالحسینی ادامه داد: ایشان این مؤلفه‌های مهم را به جوانان -که آینده کشور را در جای جای بیانیه گام دوم به عهده آن‌ها سپرده‌اند-، تأکید فرمودند و عنوان کردند که تداوم و صدور انقلاب اسلامی و استقرار تفکر انقلابی در نقاط مختلف دنیا بر همین سه مؤلفه عزت، حکمت و مصلحت استوار است.

وی تأکید کرد: در حقیقت رهبر معظم انقلاب یک مانیفست جدیدی که تأکیدی بر فرمایشات و دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های گذشته بود در بیانیه گام دوم برای چهل سال بعدی انقلاب اسلامی، عنوان کردند و اشارات مشخصی را فرموده‌اند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه یکی از نکات مهم دیگر در این بیانیه مسئله تأکید بر جوانان است، بیان کرد: همچنان که در چهل سال اول جوانان پیشگام و پیشقراول حرکت‌های موفق انقلاب اسلامی بودند، رهبر انقلاب موتور پیشران انقلاب اسلامی در چهل سال بعدی انقلاب را نیز جوانان دانسته‌اند و مجددا به این موتور محرکه و پیشران حرکتی اشاره کردند و جوانان را برای پیمودن قله‌های فتح، استقرار و قوت و قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی امیدوار کردند.

جوانان پیشقراول گام دوم انقلاب هستند

صدرالحسینی تصریح کرد: واقعیت این است که برخی‌ها در شرایط مختلف سیاسی با تأکید بر مسائلی همچون مشکلات جوانان و به طوری کلی خود موضوع جوانان، به دنبال کسب آرا هستند؛ اما رهبر انقلاب عمیقا به جوانان اعتقاد دارند و آن‌ها را فرصتی برای کشور می‌دانند و در منشور گام دوم انقلاب نیز با واکاوی بسیار دقیق از اینکه جوانان با چه مشخصه‌هایی می‌توانند انقلاب را به پیش ببرند، وضعیت را روشن کرده‌اند و جایگاه بی‌بدیل جوانان را یادآور شده‌اند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب به سه خصوصیت اصلی برای جوانان اشاره کردند، نکته اول خودسازی معنوی، دوم موضوع علم و توجه به موضوعات علمی و سوم توجه به امنیت و منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی توسط جوانان است.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: بنابراین جوانانی که پیشران حرکت گام دوم انقلاب اسلامی هستند، می‌توانند توسط این مؤلفه‌های یاد شده مسیر خودشان را به خوبی بپیمایند و اجازه ندهند هیچ جریان سیاسی جهت رسیدن به منافع کوتاه مدت سیاسی خودش از حرکت و موجودیت جوانان سوءاستفاده کند.

وی تأکید کرد: در حقیقت گام دوم انقلاب اسلامی همچون گام اول توسط جوانانی مؤمن، فرهیخته، علم آموخته و ارزشمند و متوجه مسائل اعتقادی، معنوی و اخلاقی پیموده خواهد شد و باز هم شاهد خواهیم بود که جوانان که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب را شامل می‌شوند در پیشرفت‌های ایران اسلامی در چهل سال دوم نقش برجسته و پررنگی خواهند داشت.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار