Navigation Navigation

محتوا محتوا

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم؛

بی‌بی‌سی در«فتنه88»آتش‌بیار معرکه بود/توقیف همزمان چند نشریه و مجوز فعالیت به بی‌بی‌سی بازتاب خوبی ندارد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: توقیف همزمان چند نشریه و مجوز فعالیت به بی بی سی بازتاب خوبی ندارد و این انتظار هم نبود که در توقیف نشریات به صورت یکجانبه عمل کنند.

به گزارش یزد رسا، سید محمد حسینی در گفت و گو با مهرزنجان افزود: بعضی از نشریات چهار چوب ضوابط نظام را از جهت سیاسی، مصالح و منافع کشور و از جهت اخلاقی رعایت نمی کنند.

وی اظهار کرد:این نشریات گاهی مطالبی می نویسند که حیثیت افردا رو خدشه دار کرده و بعضی وقت ها چهره آمریکا را بزک کرده و سیاست های غرب را ترویج می کنند که نه کسی به آنها تذکر می دهد ونه توقیف می شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: متمرکز شدن در یک گروه و جریان سیاسی درست نیست و ما در دولت قبل توقیف داشتیم اما به دوستان خودی هم تذکر می دادیم گاهی با بعضی نشریات برخورد هم می کردیم.

حسینی ادامه داد:به نظر می رسد در توقیف نشریات یکسویه و یکجانبه دارد اقدام می شود و این مناسب نیست زیرا هیئتی که دارد فعالیت می کند هیئتی است از طرف نظام که نباید نگاه جناحی در آن حاکم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهرزنجان که اگر شما در دولت یازدهم مسئولیت وزارات فرهنگ و ارشاد را برعهده داشتید به بی بی سی مجوز فعالیت صادر می کردید گفت:مجوز فعالیت برای بی بی سی مشروط به رویه گذشته آنها داشت که اگر رویه قبلی خود را داشتندباید اظهار می کردند که نادرست بودند و تضمین اینکه در آینده چه هدفی دارند، آیا دوباره همان شیوه قبلی را ادامه می دهند که قطعا در این صورت به کشور آسیب وارد می شود و نمی توان به آنها مجوز مطلق داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم اظهار داشت:بی بی سی در حوادث مختلف در کشور از زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش منفی را ایفا کرده است و مردم را علیه نظام تحریک و بسیج کرده است.

حسینی تاکید کرد : بی بی سی و برخی رسانه ها در فتنه 88 خیلی نقش داشته و آتش بیار معرکه بودند.

وی با بیان اینکه دامن زدن بی بی سی به تنش ها و درگیری ها کاملا معلوم بود اظهار داشت:وقتی رسانه های چنین پیشینه ای دارد باید از مواضع گذشته خود عذر خواهی کند نه اینکه بدون عدول از مواضع گذشته برای آنها فرصت فعالیت داده شود و در کشور با اهداف خود گزارش تهیه کرده و به مسائل جهت بدهند.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار