Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیر منطقه‌ بافت تاريخي يزد:

تامین 100 پارکینگ در بافت تاریخی برای نوروز 98


مدیر منطقه‌ بافت تاريخي يزد با اشاره به تامين بيش از صد پاركينگ براي كنترل ترافيك نوروزي افزون بر دوازده محله تاريخي، از بازنگري و نوسازي پانزده سرويس بهداشتي عمومي در اين بافت تاریخی خبر داد.

به گزارش یزدامروز،  محمود کشفی‌پور مدیر منطقه‌ بافت تاریخی شهرداری یزد ، با اشاره به لازمه ممانعت از فعالیت‌های عمرانی و حفاری در منطقه بافت تاریخی شهر در آستانه عید نوروز، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی به منظور رفاه حال گردشگران نوروزی از نمیه اسفند تا دهم فرودین ماه، هرگونه فعالیت عمرانی، تعمیر و مرمت از سوی شهرداری و سایر ارگان‌ها، شرکت‌های حفاری، تاسیسات شهری و حتی شهروندان ممنوع است.

وی از تامین پارکینگ‌های درون محله‌ای برای دوازده محله در بافت تاریخی نیز خبر داد و گفت: بیش از صد مورد پارکینگ در راستای کنترل ترافیک منطقه تاریخی در نظر گرفته شده که ترافیک بیش از دوازده محله تاریخی را پوشش می‌دهد.

کشفی پور همچنین از تدوین و اجرای طرح‌هایی به منظور کنترل ترافیک مناطق تاریخی و ایجاد راه‌بند و محدودیت در این منطقه به ویژه در مجاورت اماکن تاریخی پر بازدید خبر داد.

وی در ادامه از رسیدگی به وضعیت عمرانی بیش از ده پارک درون محله‌ای خبر داد و تصریح کرد: در آستانه فرارسیدن عید نوروز نواقص و کمبودهای این پارک‌ها شامل کف سازی، مبلمان و روشنایی برطرف شده است.

کشفی‌پور با بیان این که پانزده سرویس بهداشتی در محیط بافت تاریخی بازنگری می‌شود، گفت: این تعداد سرویس بهداشتی زیر نظر پیمانکار بازنگری و بهسازی شده و از ساعت شش صبح الی یازده شب برای عموم قابل استفاده می باشد.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در پایان از ساماندهی متکدیان، دست‌فروشان و رفع سد معابر توسط این افراد به عنوان یکی از مهمترین وظایف شهرداری در ایام نوروز یاد کرد.

انتهای پیام/س*






آخرین اخبار آخرین اخبار