Navigation Navigation

محتوا محتوا

گزارشی از حال روز ناخوش پایانه یزد!

تبانی گاراژداران با دلالان و روزگار سخت رانندگان یزدی/انجمن صنفی رانندگان و سازمان حمل و نقل یزد در خواب غفلت!


امروزه یکی از مشکلات بزرگ رانندگانبه عنوان عضو اصلی این صنعت که شاید نتوان از آن چشم پوشی کرد حساس دلال بازی هایی است که در پایانه های باربری است که به بلای جان رانندگان تبدیل شده است.

به گزارش یزد امـــــروز؛ نقشی که صنعت حمل و نقل در اقتصاد کشور دارد بر کسی پوشیده نیست به گونه ای که مایحتاج مصرفی روزانه مردم به پویایی این بخش بستگی دارد.


با وجود این نقش حیاتی این صنعت در اقتصاد این صنعت این  روزها حال و روز خوشی ندارد و گرفتار معضلات فراوانی شده است.


امروزه یکی از مشکلات بزرگ رانندگانبه عنوان عضو اصلی این صنعت که شاید نتوان از آن چشم پوشی کرد حساس دلال بازی هایی است که در پایانه های باربری است که به بلای جان رانندگان تبدیل شده است.


از این رو استان یزد نیز از وجود این دلالان مستثی نیست و پایانه باربری یزد یکی از پایانه هایی است که دچار این معضل شده است به طوری که دلال بازی، رانندگان را به مرز ورشکستگی رسانده است!


بنا به تماس های مکرر برخی رانندگان در مورد پیگیری موضوع توسط یزد رسا این رسانه بنا به وظیفه ذاتی خود برای بررسی این معضل دست به کار شد و خبرنگار یزد رسا با حضور در پایانه باربری یزد به مصاحبه با تنی چند از این رانندگان پرداخته است.

 

با وجود سرمایه گذاری میلیاری، پایانه یزد حال و روز خوشی ندارد/دلالان مانع فعالیت رانندگان متعهد یزدی


یکی از رانندگان با سابقه یزدی در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا با اشاره به معضل دلالان در پایانه یزد اظهار داشت: با وجود سرمایه گذاری چندین میلیاردی در پایانه یزد این پایانه اکنون حال و روز خوشی ندارد و دلالان بار باعث شده اند که رانندگان نتوانند به فعالیت ادامه دهند و دلالان با خرید و فروش بار فضایی را ایجاد کرده اند که امکان فعالیت برای رانندگان متعهد از بین رفته است.


وی گفت: دلالان بار با زد و بند با گاراژ داران توزیع بار مانع از مسیر طبیعی بار در پایانه یزد شده اند و باری که باید به سالن های اعلام بار فرستاده شود تا رانندگان بر اساس نوبت و عدالت بار گیری کنند دلالال با زد و بند با برخی گاراژداران این روند طبیعی را ناقص کرده اند و بارها را با قیمت های گزاف خرید و فروش می کنند.

 

وی ادامه داد: این دلالان با این کار به درآمدهای هنگفتی دست یافته اند و دیگر رانندگان را به مرز ورشکستگی رسانده اند.


این راننده شاکی گفت: رانندگان یزدی که برای بارگیری به پایانه یزد می آیند گاهی تا 10 روز باید صبر کنند تا بار به آن ها برسد در صورتی که رانندگان غیر یزدی با ساخت و پاخت با دلالان یک ساعته صاحب بار می شوند.


وی در مورد نظارت بر این گونه اقدامات گفت: تاکنون برخوردی با این دلالان نشده است و آن ها آزادانه به اقدامات خود ادامه می دهند.

وی در ادامه تأکید کرد: بارها رانندگان اعتراض خود را اعلام داشته اند ولی پاسخی از سوی مسئولین دریافت نکرده اند.


این راننده با سابق در مورد نهاد متولی حل این موضوع گفت: انجمن صنفی رانندگان به عنوان نماینده این قشر زحمت کش تاکنون اقدامی انجام نداده است و بی اعتنایی مسئولین باعث شده است که رانندگان امیدی به حل آن نداشته باشند.


این راننده در مورد مشکلات جامعه رانندگان گفت: این دلالان روند کرایه ها را کنترل می کنند و اقدامات سودجویانه آن ها باعث شده است که کرایه ها به حد بسیار نازلی برسد و متناسب با کار انجام شده نباشد.


این راننده معترض در مورد طرح جدید دولت برای توزیع سوخت بر اساس بارنامه اظهار داشت: این طرح با ایرادات زیادی روبه رو است که یکی از اساسی ترین ایراد آن این است که تکلیف رانندگانی که در مسیر بازگشت بارگیری نکرده اند و بارنامه ای ندارند تکلیف سوخت آن ها چیست؟

 

تبانی گاراژداران با دلالان و روزگار سختی رانندگان یزدی/انجمن صنفی رانندگان و سازمان حمل و نقل یزد در خواب غفلت!


یکی دیگر از این رانندگان در مورد معضل دلالان گفت: از روزی که این دلالان به پایانه یزد آمدند رانندگان یزدی روزگار سختی را می گذرانند و به مرز ورشکستگی رسیده اند که این معضل ناشی از تبانی گاراژداران با دلالان است و این دلالان حتی بیش از 10 برابر حق قانونی خود کمیسیون در یافت می کنند و این سودجویی آنها باعث شده است روند توزیع با از مسیر قانونی خود خارج شود و دلالان در این بین جولان دهند.


وی در خصوص نهاد مسئول در این مورد گفت: حل این معضل از وظایف انجمن صنفی و سازمان حمل و نقل است که متاسفانه خود را به ندیدن زده اند.

 

دلالان عامل اصلی فساد و فحشا در پایانه بار یزد/خارج کردن رانندگی از لیست مشاغل سخت؛ خیانت به رانندگان

 

خبرنگار یزد رسا برای پیگیری بیشتر به سراغ یکی از مسئولین سابق انجمن صنفی رفت که وی در خصوص این معضل گفت: نزدیک به 20 سال است که در این حوزه فعالیت می کنم و چند سالی نمایندگی این قشر را بر عهده داشته ام و چیزی که اکنون به بلای جان این قشر تبدیل شده است وجود دلال هایی است که آزادانه در سطح پایانه به خرید و فروش غیر قانونی بار مشغولند و بی توجهی مسئولین باعث جری تر شدن آن ها شده است.


وی افزود: این دلالان نظم و امنیت اقتصادی و اجتماعی قشر رانندگان را مورد هجوم قرار داده اند و مبادرت به برخی کارهای غیر قانونی دیگر نظیر توزیع مواد مخدر تا فساد و فحشا نیز می کنند.


وی در مورد ضرورت برخورد با این دلالان گفت: اگر مسئولین مربوطه اقدامات مناسبی برای حل این معضل انجام ندهند بزودی حمل و نقل کشور به ورطه ورشکستگی کشیده خواهد شد.


وی در پایان با اشاره به دیگر مشکلات جامعه رانندگان گفت:رانندگی یکی از سخت ترین شغل ها محسوب می شود و همه روزه تعداد زیادی راننده در جاده ها کشته می شوند ولی این شغل خطرناک از لیست مشاغل سخت خارج شده است و این بدترین خیانت به قشر رانندگان است.


* جای بسی تأمل است که چرا مسئولین متولی این امر هنوز اقدامات مقتضی را انجام نداده اند؟این قشر زحمت کش پس باید برای حل این معضل چه کاری انجام دهند که تا کنون انجام نداده اند؟


* آیا وقت آن نرسیده است که مسئولین خود را از خواب غفلت بیدار کنند تا بار فشار اقتصادی و تحریم را هر چه بیشتر بر این قشر وارد نکنند؟


* یزد رسا حق خود می داند در راستای وظیفه خود این موضوع را پیگیری کند و نتیجه را به این قشر اطلاع رسانی کند .


یزد رسا
برای روشن تر شدن ابعاد این معضل و اقدام دستگاه های مرتبط و چند وچون رفع آن تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیر موضوع خواهد بود.

تصاویری از پایانه بار یزد و بازار داغ دلالان!






آخرین اخبار آخرین اخبار