Navigation Navigation

محتوا محتوا

در حاشیه هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی صورت می گیرد

تجلیل از خانواده شیخ زکزاکی در یزد


دبیر ملی هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی از برگزاری مراسم تجلیل از خانواده شهید محمدخانی شهید مدافع حرم، خانواده آیت الله صدوقی، خانواده حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی، خانواده شیخ زکزاکی و مرحوم احمد کافی خبر داد.

مهدی دهقان نیری در مصاحبه با یزدامروز؛ پیرامون هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت: این اجلاس با حضور 700 تن از پیرغلامان داخلی و خارجی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از پنجم تا هشتم شهریورماه به میزبانی استان یزد برگزار می شود که عموماٌ بالای 50 سال سن دارند.
 
دبیر ملی هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: در این اجلاس از 75پیرغلام شامل ۱۵ پیرغلام ملی، ۱۵ پیرغلام بین المللی و مابقی پیرغلامان استانی تجلیل خواهد شد.
 
وی با اشاره به برگزاری دو نشست علمی با موضوعاتی همچون وظیفه مداحان در حوزه گام دوم و بحث احیاء روضه‌های خانگی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: همچنین پیرغلامان عصر امروز با حضوردر بیت العباس یزد در کارگاه های آموزشی شرکت کرده و صبح فردا نیز در حسینیه کلک شاهدیه پنل های تخصصی این اجلاس برگزار شده و پیرغلامان بعد از این پنل ها به تماشای مراسم سنتی سنگ زنی در این حسینیه می نشینند.
 
دهقان نیری در ادامه از برگزاری  مراسم تجلیل از خانواده شهید محمدخانی شهید مدافع حرم، خانواده آیت الله صدوقی، خانواده حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی، خانواده شهید زکزاکی و مرحوم احمد کافی خبر داد.
 
 گفتنی است هفدهمين اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني « با شعار فرهنگ حسيني،الگوي تمدن اسلامي و اراده انقلابي» در یزد برگزار شده و بیش از 40 میهمان خارجی از 25 کشور دنیا در آن حضور دارند.
 
این اجلاس همچنین از حدود 40 شبکه بین‌المللی داخلی و خارجی به صورت مستقیم وزنده پخش می شود.
 

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار