Navigation Navigation

محتوا محتوا

روزنامه نگار آمریکایی مطرح کرد:

تدارک کارشکنی از سوی سنای آمریکادر مذاکرات هسته ای ایران


یک روزنامه نگار آمریکایی تصریح کرد سنای آمریکا در تلاش است با کارشکنی در مذاکرات هسته ای ایران، مانع از حصول توافق شود.

به گزارش یزد امــــــــــروز به نقل از پرس تی وی، جیمز موریس – روزنامه نگار آمریکایی – گفت حصول توافق میان ایران و گروه 5+1 با کارشکنی سنای آمریکا غیر محتمل خواهد بود.

 

وی اظهار داشت سنای آمریکا اجازه نخواهد داد توافقی حاصل شود. سنای کنگره درصدد برمی آید با تحمیل دور جدیدی از تحریم ها بر ایران، امید حصول توافق را از میان بردارد.

 

جیمز موریس روز دوشنبه در گفتگو با پرس تی وی اظهار داشت خواسته هایی که از جانب مذاکره کنندگان غربی بر ایران تحمیل شده است غیر منطقی هستند.

 

موریس در پاسخ به سوالی که در خصوص اظهارات زیبیگنیو برژینسکی مطرح شد، این سخنان را بیان کرد.

 

زیبیگنیو برژینسکی -- پژوهشگر سیاست خارجی آمریکا – در حساب توییتر خود نوشت با توجه به افزایش ناآرامی ها در منطقه خاورمیانه، بهتر است از دامن زدن به تنش ها جلوگیری شود. بنابراین حصول توافق با ایران بهتر از به بن بست رسیدن با این کشور است.

 

موریس اظهار داشت: "برژینسکی از مخالفان جنگ در خاورمیانه است. اما وزارت امور خارجه آمریکا که تحت نفوذ لابی رژیم صهیونیستی قرار دارد خواهان جنگ با ایران است."

 

وی در ادامه افزود مطرح کردن موضوع بازرسی از مکان های نظامی ایران در حالی که این کشور پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا کرده است، خواسته ای غیر منطقی است. به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی 200 تا 400 بمب هسته ای دارد و به بازرسان سازمان ملل نیز اجازه بازرسی از پایگاه اتمی "دیمونا" را نداده است.

 

جیمز موریس در پایان اظهار داشت شواهدی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به جنگ افزار هسته ای وجود ندارد. این در حالیست که برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه نظیر عربستان علنا مدعی شدند درصدد دستیابی به سلاح هسته ای هستند.

 

ایران و گروه 5+1 در حال مذاکرات در خصوص برنامه هسته ای این کشور هستند. با پایان یافتن ضرب العجل 30 ژوئن (9 تیر) زمان مذاکرات تا 7 ژوئیه (16) تیر تمدید شد. 

باشگاه خبرنگاران






آخرین اخبار آخرین اخبار