Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس سازمان بسیج رسانه:

تشخیص خوب و بد در دنیای اطلاعات و اخبار امروز نیازمند بصیرت است


رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: در دنیایی که حجم اطلاعات و اخبار آن تا این حد بالاست و افراد در معرض هجمه‌های اطلاعاتی قرار می‌گیرند، تشخیص خوب و بد از یکدیگر بصیرت نیاز دارد.

به گزارش یزدامروز به نقل از یزد رسا، مسعود بصیری امروز در جمع خبرنگاران شهرستان مهریز به تبیین نقش فضای مجازی و رسانه در تحولات و حوزه اطلاع رسانی پرداخت و اظهار داشت: کسانی که در حصار انواع و اقسام اطلاعات و اخبار گوناگون می‌توانند خوب را از بد تشخیص دهند و می تواند حسین (ع) و یزید زمان خود را بشناسند، افرادی بصیر هستند.

وی افزود: یزید زمان کسی است که به عهد خود وفا نکرد و تعهدات خود در مذاکرات را زیر پا گذاشت و از این پس نیز به عهد خود وفا نخواهد کرد.

بصیری عنوان کرد: با وجود اینکه رهبری بارها در این زمینه اخطار داده بودند، باز چه می شود که مسئولان ما اسیر نیرنگ‌های آمریکا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دشمن فقط از طریق نقض تعهدات خود ما را دچار مشکل نمی‌کند بلکه به لحاظ فرهنگی نیز مشکل ساز است، بیان کرد: هر روز نقش ماهواره ها و کانال های مختلف اجتماعی در زندگی ما بیشتر می شود و دشمن از این طریق در صدد گرفتن قلوب جوانان ما است زیرا می‌داند در اندیشه‌ها و قلوبی که حق جا گرفته، باطل راه نخواهد یافت.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به آسیب‌هایی که برنامه های دشمنان به قشر جوان و نوجوان و خانواده های ما وارد می کند، عنوان کرد: در خود آمریکا هشت کانال آزاد وجود دارد و بچه های زیر ۱۳ سال نباید از اینترنت آزاد استفاده کنند اما در کشور ما اینطور نیست برای همین سن فحشا در کشور ما به زیر ۱۳ سال رسیده است.

وی بیان داشت: کشورهای که که خودسازنده این کانال ها هستند این کانال ها را برای زیر ۱۶ ساله‌های خود ممنوع کرده اند اما مخاطب آنها نوجوانان و جوانان ما هستند و ما نیز آنها را آزاد گذاشته ایم.

بصیری خاطرنشان کرد: از همان راهی که ما بر غرب چیره شدیم آنها بر ما چیره شدند، ما رحمانیت و عطوفت اسلام را نشان دادیم و آنها نیز رحمانیت و عطوفت نشان دادند اما دروغ گفتند.

وی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند اگر رهبر نبودم حتما مدیریت فضای مجازی را بر عهده می گرفتم، افزود: این سخنان رهبری نشان از اهمیت فعالیت در این فضا دارد.





آخرین اخبار آخرین اخبار