Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد:

تعطیلی بیش از یکصد واحد تولیدی در شهرک صنعتی یزد/ دولت مسئول توانمند سازی واحد های تولیدی است


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد گفت: تعداد واحد های تعطیل در شهرک صنعتی یزد به بیش از یکصد واحد تولیدی رسید.

به گزارش یزدامروز؛سید مسعود عظیمی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون مشکلات تعطیلی کارخانه‌ها و عملی کردن اقتصاد مقاومتی دولت و دستگاه‌های گوناگون مسئولند اظهار کرد: دولت در خصوص این موضوع بسیار جدی می باشد و در راستای عملی شدن آن فرماندی ستاد مقاومتی ایجاد کرده که در استان یزد این ستاد با حضور استاندار جلسات اقتصاد مقاومتی برگزار می شود و به شدت پیگیر مسائل می باشیم.

وی با بیان اینکه طبق خود اظهاری های که از مردم داشتیم بیشتر عاملی که در تعطیلی واحد های صنعتی موثر بوده سرمایه در گردش و میزان نقدینگی این واحد ها بوده است افزود: عدم رقابت با کالاهای وارداتی، کاهش قدرت خرید مردم، از دست دادن بازار صادرات، افزایش نرخ ارز، تکنولوژی و بحث تحریم از دیگر مشکلات واحد های تعطیل شده می باشد.

عظیمی اذعان کرد: استان یزد مزیت های صنعتی را تحت عنوان خوشه های صنعتی برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در برنامه خود دارد و همچنین برای توانمد سازی واحد های صنعتی متوسط برنامه های تحت دوره های مهارتی و آموزشی و فعال سازی شرکت های صادرات گرا از دیگر برنامه های شرکت شهرک های صنعتی استان یزد می باشد.

وی در ادامه گفت: برای جذب سرمایه گذارن خارجی در استان ستاد سرمایه گذاری خارجی تشکیل شده است که شرکت شهرک های صنعتی یزد برای تامین زیرساخت های آن اقدام می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد در رابطه با اینکه واحد های با ثبت نام در سایت بهین یاب می توانند نسبت به راه اندازی مجدد اقدام کنند گفت: در استان یزد حدود 500 واحد در این سایت ثبت نام کرده اند و پایش شدند که از این تعداد برای 16 واحد مصوب شده است.

عظیمی با بیان اینکه واردات کالا های خارجی بر روند تولید ملی تاثیر دارد افزود: به گفته رهبر انقلاب، کسانی که کانتینر کانتینر کالای قاچاق را به کشور تزریق می کنند مد نظر من است نه کسانی که با کوله پشتی جنس وارد می کنند؛ باید باند ها و افراد وارد کنند کالا های قاچاق شناسایی و با آنها برخورد قانونی شود.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی پیکره جامعه است تصریح کرد: دولت نباید بنگاه دار باشد، وظیفه دولت توانمد سازی بخش صنعت است.

وی در پایان گفت: در مجموعه شهرک های صنعتی یزد 978 واحد صنعتی فعالیت دارند که حدود 12 درصد از واحد های شهرکت صنعتی در حال حاضر تعطیل می باشند و خیلی از واحد های دیگر با ظرفیت کامل فعالیت ندارند.






آخرین اخبار آخرین اخبار