Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل یزد:

تعطیلی بیش از ۱۰ نمایشگاه خودرو در یزد/تسهیلات خودرویی دولت به نفع خودرو سازان است


رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل یزد گفت: شرایط رکود تعدادی از نمایشگاه داران را موقتا به تعطیلی کشانده است. در استان یزد بیش از ۱۰ نمایشگاه خودرو به دلیل هزینه های بالا کار خود را تعطیل کرده اند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به رکود بازار خودرو در یزد اظهار کرد: تا کنون اقداماتی که دولت برای خروج از رکود بازار خودرو صورت داده تاکنون اثر بخش نبوده است.

سید حسن ضیائی با اشاره به اینکه رکود حاکم بر بازار خودرو همچنان پایدار است و شرایط نسبت به قبل بدتر شده است گفت: به دلیل اینکه شرایط برای نمایشگاه داران فراهم نیست بسیاری از نمایشگاه ها امسال تعطیل شده اند.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان یزد حدود ۲۰۰ نمایشگاه خودرو فعالیت دارند افزود: شرایط رکود تعدادی از نمایشگاه داران را موقتا به تعطیلی کشانده است. در استان یزد بیش از ۱۰ نمایشگاه خودرو به دلیل هزینه های بالا کار خود را تعطیل کرده اند.

نایب رئیس اول اتاق اصناف مرکزی استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر رکود تمام بخش های اقتصاد را درگیر کرده است بیان کرد: شرایط اقتصاد کشور و وضعیت نامناسب اقتصادی مردم را از دلایل رکود بازار خودرو عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خریداران خودرو با تسهیلات دولتی سود بیشتر از آنچه اعلام می شد پرداخت کردند اظهار کرد: در این رابطه دولت قیمت خودرو ها را بالاتر از نرخ بازار و با ارزش افزوده به خریداران پرداخت کرده است.
ضیائی تصریح کرد: تسهیلاتی که دولت در زمینه خرید خودرو پرداخت کرد بیشتر به نفع خودرو سازان است تا به نفع مردم باشد.

وی درخصوص توافقاتی که شرکت های خودرو ساز با شرکت های چینی انجام داده اند گفت: این اقدامات تاثیری بر بازر خودرو نداشته است چون هنوز در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است و تعدادی خودروی بی کیفیت که حتی در کشور خودشان مجوز تردد ندارند با قیمت های بالا عرضه می شوند.

ضیائی با بیان اینکه بیش از 40 سال در این زمینه سابقه فعالیت دارد بتهرین راه برای خروج از رکود خودرو اجازه ورود ماشین خارجی می باشد تا شرکت های خودرو سازی ترقیب به وقابت و افزایش کیفیت محصولات خود شوند.

انتهای پیام/ه

 






آخرین اخبار آخرین اخبار