Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل صدا وسیمای مرکز یزد:

تغییر مدیریت در مرکز یزد شایعه ای بیش نیست/مشارکت ارگان ها در برنامه سازی ضعیف است/ رشد 15 درصدی مخاطبان شبکه تابان


مدیرکل صداوسیمای استان یزد در جمع خبرنگاران شایعه تغییر مدیریت در مرکز یزد را تکذیب کرد و گفت: از سه ماه پس از حضور بنده در صداوسیمای یزد این شایعات وجود داشته و پایه و اساس ندارد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ مدیرکل صداوسیمای استان یزد در جمع خبرنگاران شایعه تغییر مدیریت در مرکز یزد را تکذیب کرد و گفت: از سه ماه پس از حضور بنده در صداوسیمای یزد این شایعات وجود داشته و پایه و اساس ندارد.

دکتر احمد پهلوانیان قشر خبرنگار را غریب‌ترین افراد جامعه خواند و اظهار داشت: اگر خبرنگاری بخواهد به رسالت واقعی خود در جامعه عمل بپوشاند و دردها و رنج‌ها را منتشر کندغریب خواهد ماند.

پهلوانیان در ادامه به تشریح اقدامات انجام‌شده در صداوسیمای مرکز یزد پرداخت و ابراز داشت: با توکل به خدا و با مساعدت و یاری کارشناسان تلاش کردیم تا در جهت رشد کیفی برنامه‌ها و حفظ و افزایش مخاطب، اقدامات لازم را انجام دادیم که در این زمینه به موفقیت‌هایی نیز دست پیدا کردیم.

مدیرکل صداوسیمای استان افزود: با توجه به رشد قارچ گونه شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی توانستیم آمار مخاطبان شبکه تابان رابین 10 تا 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهیم و درزمینهٔ رشد کیفی برنامه‌ها نیز بر اساس نظرسنجی‌هایی که از تهران صورت گرفته رادیو یزد توانست در زمستان سال 94 رتبه اول و در بهار امسال رتبه دوم کشوری را از آن خودکرده و در حوزه سیما نیز ازنظر جذب مخاطب در بهار سال جاری جزو 5 استان برتر کشور بودیم.

وی در توضیح حضور برخی افراد به‌عنوان نماینده صداوسیما در ادارات، جهت عقد قرارداد ساخت برنامه‌های مشارکتی هم گفت: بنده تنها یک نماینده در بحث قراردادها دارم که پس از مذاکرات اولیه تمامی قراردادها با امضای بنده و تائید تهران ارزش اجرایی پیدا می‌کند و اگر افراد دیگری به ترجمان‌های دولتی مراجعه می‌کنند به‌احتمال‌زیاد از سوی نماینده ما هستند اما در این موارد ممکن است سوءاستفاده‌هایی نیز انجام گیرد که قطعاً به ما گزارش خواهد شد.

پهلوانیان تعامل سطح بالای صداوسیما با مدیران استان را ناشی از صمیمیت و روحیه تلاشگری آنان دانست و افزود: البته درزمینهٔ مشارکت ارگان‌ها در برنامه‌سازی با صداوسیما ضعف‌های جدی دیده می‌شود که امیدواریم با تأمین اعتبارات همکاری و تعامل در این زمینه نیز افزایش یابد.

وی موانع پیش روی این مرکز را کمبود بودجه، نیروی انسانی، تجهیزات فنی و نگاه سنتی برخی افراد نسبت به صداوسیما دانست و اظهار داشت: در سال 94 بودجه مرکز با کاهش 54 درصدی روبرو بود که البته با تلاش همکاران و لطف خدا توانستیم مرکز را مدیریت کنیم.

مدیر رسانه ملی در یزد درباره میزان رضایت خود از برنامه‌های صداوسیمای مرکز یزد هم اذعان داشت: به‌شخصه خودم از عملکردم رضایت ندارم و معتقدم صداوسیمای مرکز یزد می‌تواند در آینده الگویی برای سایر استان‌ها باشد که تا رسیدن به این هدف، مسیر طولانی در پیش داریم.






آخرین اخبار آخرین اخبار