Navigation Navigation

محتوا محتوا


تفت سالمندترین و بافق جوان ترین شهرستان استان یزد


مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت استان یزد گفت: نرخ رشد جمعیت در استان یک و 8 دهم درصد به ثبت رسیده است اما این امار در شهرستان تفت شش دهم درصد است.

به گزارش یزد رسا؛  کلانتری افزود: در سال 96 در استان ، 23 هزار و 852 تولد به ثبت رسیده است ، این در حالی است که در سال 97 به 21 هزار و 973 تولد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: شهرستان تفت با 534 تولد و شهرستان خاتم با 593 تولد کمترین میزان فرزنداوری و شهرستان اردکان با هزار و 910 تولد بالاترین میزان تولد در استان را کسب کرده است.

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: نرخ کلی باروری در استان یزد، 2 و چهار دهم درصد است که شهرستان های تفت و خاتم با نرخ کلی باروری 2 و شهرستان اردکان با نرخ کلی 2 و 9 دهم درصد کمترین و بیشترین نرخ باروری در استان گزارش شده است.

دکتر کلانتری با اشاره به نرخ رشد جمعیت در استان، خاطر نشان کرد: نرخ رشد جمعیت در استان یک و هشت دهم درصد به ثبت رسیده است  که شهرستان تفت با شش دهم درصد سالمندترین شهرستان و بافق با 2 و یک دهم درصد جوان ترین شهرستان استان است.

وی اضافه کرد: این نشان می‌دهد سیاست‌های کلی جمعیت و بقیه سیاست‌های تدوین شده جمعیتی باید جدی گرفته شود.

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت استان یزد گفت: آموزش به زوجین در استانه ازدواج، اشنایی مشاوران قبل از ازدواج از قبیل باروری، احکام، حقوق و روانشناسی جهت استحکام بنیان خانوده و اموزش به زوجین در معرض خطر جهت کاهش ناباروری اکتسابی از جمله فعالیت هایی است که در راستای افزایش تمایل زوجین به فرزنداوری انجام شده است.

دکتر کلانتری ادامه داد: هم چنین اموزش به زوجین جهت افزایش تعداد بارداری های برنامه ریزی شده و کاهش تک فرزندی از دیگر اقدامات انجام شده در جهت افزایش باروری سالم در استان است.

انتهای پیام/

 

 






آخرین اخبار آخرین اخبار