Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل تعاون یزد:

تقویت اقتصاد با رفع مشکلات کارفرمایان و کارگران صورت می گیرد


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با مهم خواندن رعایت اصل صیانت از نیروی کار در جامعه کارگری و کارفرمایی گفت: رفع مشکلات کارفرمایان و کارگران نقش موثری در تقویت اقتصادی و اشتغال‌زایی استان دارد.

به گزارش یزد امــــروز، محمدحسین، شامگاه یک‌شنبه در آیین برگزاری انتخابات نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های حل اختلاف شهرستان یزد اظهار داشت: یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان یزد، حفظ و صیانت از نیروی کار است که در این راستا هیئت‌های حل اختلاف ایفای نقش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در قانون کار، رسیدگی به اختلافات بین کارگر و کارفرما از طریق سازش مستقیم بین کارگر و کارفرما صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در صورت عدم سازش بین کارگر و کارفرما، موضوع از طریق هیئت‌های حل اختلاف رسیدگی خواهد شد که رسیدگی به پرونده در این مرحله نیز بر مبنای سازش انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه در حوزه روابط کار، سه اصل مهم صیانت از نیروی کار، تقویت سه جانبه‌گرایی و کاهش دعاوی بین کارگران و کارفرمایان مورد توجه است، افزود: صیانت از نیروی کار، رکن اصلی و پویای اقتصاد است و آن را از وظایف اصلی خود می‌دانیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با رویکردی که در این راستا حاکم است و نگرشی که به هیئت‌های حل اختلاف در راستای برقراری صلح و سازش در دعاوی کارگری و کارفرمایی وجود دارد با به کارگیری راهبردهای افزایش توانمندی و ارتقای قابلیت‌های منابع انسانی، اقداماتی در راستای رشد اقتصادی انجام دهیم.

ریاحی با بیان اینکه ما قدردان جامعه کارگری هستیم و باید به جایگاه کارگران احترام بگذاریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با ساماندهی تشکل‌های خوب کارگری و کارفرمایی به عنوان یک رفتار اجتماعی در راستای توسعه اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

وی اظهار داشت: حاصل تعامل خوب دولت و تشکل‌ها و سازمان‌های کارگری و کارفرمایی به بهترین شکل ممکن در رعایت اصل سه جانبه‌گرایی، یک خروجی موفق اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

ریاحی، مهمترین نهاد رسیدگی به دعاوی موجود بین کارگری و کارفرمایی را هیئت‌های حل اختلاف دانست و افزود: با استناد به مواد 160 و 164 قانون کار، به این دعاوی رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس این دو ماده، هیئت حل اختلاف از سه نفر نماینده کارگران و سه نفر نماینده کارفرمایان همچنین سه نفر نماینده دولت شامل ‌مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندار و رئیس دادگستری محل یا نمایندگان آنها برای‌ مدت دو سال تشکیل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: در نهایت مجموعه مدیران منطقه و نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های حل اختلاف باید اهتمام لازم را در زمینه رسیدگی به دعاوی موجود بین جامعه کارگری و کارفرمایی و ایجاد صلح و سازش داشته باشند.

ریاحی با تاکید بر اینکه هدف این هیئت‌ها، حل مسائل و دعاوی برای بالا بردن بهره‌وری و رشد تولیدات و بهبود اوضاع اقتصادی است، تصریح کرد: پویایی اقتصاد، مطلوبیت آن و ایجاد اشتغال پایدار مستلزم توجه به نیروی کار و سرمایه است.

به گزارش فارس، انتخابات نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های حل اختلاف شهرستان یزد با نامزدی 20 نفر از فعالان عرصه صنعت، معدن و حرفه یزد برای انتخاب 12 نفر برگزار شد که نتیجه این انتخابات در روز بعد با شمارش آرای ماخوذه اعلام خواهد شد.

 

منبع:فارس






آخرین اخبار آخرین اخبار