Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری عشق همت خبر داد

تهیه و آماده سازی پروتکل افزایش جمعیت در کشور/غرب گرایی امروزه دامن مداحی راهم گرفته است


مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری عشق همت گفت: پروتکلی در راستای افزایش جمعیت تهیه و در اختیار مسئولین و مراجع عظام قرار گرفته که با مدیریت حضرات آیات وحید وعلوی گرگانی در حال پیگیری است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری عشق همت در مصاحبه با یزدامروزدرخصوص رسالت این موسسه گفت: موسسه عشق همت در سال 1380با هدف مطالعه وبررسی جریان های فرهنگی و اجتماعی تاسیس و پس از انتخاب 7 تن ازمدیران کارشناس و ارزشی کشوربه عنوان هیئت مدیره فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

سعید جوان یکی از ماموریت های این موسسه را پژوهش و بررسی ترکیب جمعیتی در کشور و سایر کشورها دانست و اظهار داشت: در سال 1376 تحقیقات وسیعی توسط یک تیم 100نفره بر روی ترکیب جمعیتی در درکشورهای  هند،آمریکا و انگلیس انجام شد و براساس این تحقیقات دلائل افزایش یا کاهش جمعیت در این کشورها مشخص شد.

جوان افزود: به دنبال شناسایی این دلائل پیگری سازمان ها و نهادها در زمینه های مسائل و مشکلات جوانان ومبحث ازدواج آن ها صورت گرفت که متاسفانه این اقدامات با اتفاقات سال 1388 کمرنگ تر شد و کار را به عقب انداخت.

این کارشناس مسائل اجتماعی بی توجهی مسئولین به نسل جوان و فراهم آوردن شرایط اشتغال و ازدواج آنان را خسارت بار عنوان کرد و ابراز داشت: متاسفانه علیرغم تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب به مسئولین در این خصوص اقدام شایسته ای از سوی دولتمردان صورت نگرفته و این بی توجهی جمعیت کشور را به سوی پیری سوق داده است.

وی افزود: پروتکلی در راستای افزایش جمعیت تهیه و در اختیار مسئولین و مراجع عظام قرار گرفته که با مدیریت حضرات آیات وحید وعلوی گرگانی در حال پیگیری است.

فرمانده اسیق جبهه های حق علیه باطل با اشاره به این مطلب که 120کانال فارسی زبان ماهواره برای مقابله با انقلاب اسلامی طراحی شده اند اظهار داشت :جنگ امروز دشمن از جنگ 8ساله به مراتب سخت تر بوده ونباید آن را به تمسخر گرفت ضمن اینکه  دشمن با همه توان خود به میدان آمده است.

وی اضافه کرد: تمامی این شبکه های ماهواره ای با فضای مجازی ارتباط تنگاتنگ داشته وازمهمترین آن ها می توان به GEM.TV,GEM.CLASSIC ,VOA,BBC اشاره کرد.

این مدرس دانشگاه وسینما گرایش امروز سینما و فیلم سازی در ایران را غرب گرایانه توصیف کرد و ادامه داد: کاراکترهای فیلم های فارسی قبل از انقلاب نظیر قیصر پرورش شخصیت های بود که چندان اعتقادی به مسائل دینی نداشته اما در میان مردم جایگاه ویژه ای داشتند وبه اصطلاح قهرمان مردمی هستند که متاسفانه امروزه نیز برخی فیلم ها دنبال رو همان طرز فکر هستند.

جوان با اشاره به اینکه قهرمان اصلی مردم افرادی نظیرمتوسلیان ها و رنجبران ها هستند بر ضرورت معرفی این قهرمانان به مردم و به ویژه نسل جوان تاکید کرد.

وی با ابراز تاسف از برخورد نامهربانانه با فیلم های مذهبی سینما گفت: فیلمی مانند محمد رسول الله  با وجود جمعیت 80میلیونی مسلملن تنها 8میلیارد تومان فروش می کند اما برخی فیلم های ماهواره ای که در مواقعی مصرف داخلی برای خود غربی ها ندارد و با هدف نمایش در کشورهای ایران،افغانستان و هندوستان ساخته می شود فروش های آن چنانی دارد.

این کارشناس مسائل فرهنگی- هنری تصریح کرد: البته این غرب گرایی تنها مختص سینما نبوده و متاسفانه به مداحی و عزاداری ما نیز رسوخ کرده و برخی مادحین ما با استفاده از سبک های غربی مردم را به سوی این فرهنگ سوق می دهند.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار