Navigation Navigation

محتوا محتوا

مسئول بسیج رسانه کشور هشدار داد

جابجایی اولویت ها در خانواده های ایرانی از مهمترین آسیب فضای مجازی


مسئول بسیج رسانه کشور در جمع بانوان ابرکوهی گفت: سرگرم شدن والدین و فرزندان در فضای مجازی و همچنین معرفی الگوهای غیر دینی توسط رسانه ملی اولویت ها را در خانواده و جامعه تغییر داده است.

به گزارش یزدامروز به نقل از سرو ابرکوه؛ صبح امروز، مسعود بصیری مسئول بسیج رسانه کشور در جمع بانوان ابرکوهی در دبیرستان دخترانه عصمت ابرکوه با اشاره به فریب خوردن حضرت آدم(ع) توسط شیطان فضای مجازی را یکی از راه های غفلت انسان ها از خانواده عنوان و اظهار کرد: امروز هر فرد معمولی در تلگرام 6000 تا 10000 کلمه می خواند، که میانگین ماهانه آن 240 هزار کلمه است که مجموعا 3 کتاب است ولی متاسفانه اطلاعات علمی مردم کشور ما بسیار پایین است.

مسئول بسیج رسانه کشور افزود: متاسفانه رجوع مردم به کانال های علمی و یا صفحات اینستاگرامی اندیشمندان کشورمان بسیار کم است ولی کانال ها و یا صفحات شخصی بازیگران تلوزیونی و یا فوتبال اعضاء بیشتری دارد و این نشان دهنده این است که علم ارزش خود را از دست داده و سرگرمی جایگزین شده است.

بصیری عدم توجه مردم به مسائل علمی در کشور را یکی از علت های فرار مغزها و نخبگان اعلام کرده و گفت: اولین نتیجه سرگرم شدن به فضای مجازی جابجایی اولویت هاست یعنی مطالبی که اکثرا در این فضا دریافت می شود پشتوانه علمی ندارند و همین عامل بی توجهی به نخبگان علمی و در نتیجه مهاجرت بیش از 150 هزار نخبه به خارج از کشور می شود.

وی گفت: خانواده ها مبالغ هنگفتی برای عمل زیبایی، تجملات منزل می پردازند و این به دلیل آزاد بودن اینترنت و چشم و همچشمی است و در نتیجه 28 درصد خانواده در اثر طلاق از هم پاشیده شوند و 70 درصد جوانان و نوجوانان در کانال های غیر اخلاقی بدون فیلتر پرسه می زنند.

مسئول بسیج رسانه کشورضمن انتقاد شدید از برخی برنامه های صدا و سیما بیان کرد: برخی از برنامه های صدا و سیما اولویت های جوانان را تغییر داده و برای آنان الگوهایی معرفی می کنند که دور از شان فرهنگ اسلامی و ایرانی ماست و مسئولان مربوطه باید نسبت به این امر متوجه باشند.

بصیری عدم توجه والدین به تربیت فرزندان، علم گریزی خانواده ها و پرسه زدن در فضای مجازی را از عوامل از هم پاشیدگی خانواده ها عنوان کرد و گفت: بستر کشته شدن روح و فکر فرزندمان را همچون شهادت امام حسین(ع) در فضای مجازی آماده می کنیم و می پنداریم که متمدن تر هستیم در حالیکه در کشورهای غربی و اروپایی به فرهنگ مطالعه بیشتر اهمیت داده می شود.

وی سرگرم شدن در فضای مجازی و مطالبه نکردن امور مهم از دولت را یکی دیگر از آفات این فضا برشمرد و گفت: نیمه جنوبی کشور از آب خالی شده، در حالیکه شمال کشور ویلاسازی می شود، 8000 روستا از مشکل کم آبی رنج می برند و این ها مطالباتی است که باید مردم از دولت داشته باشند اما سرگرم فضای مجازی هستند.

بصیری در پایان تغییر سبک زندگی، کار، پر کردن وقت فرزندان با مطالعه و ثبت نام در کلاس های ورزشی و آموزشی را از مهمترین راهکارهای ترک اعتیاد به فضای مجازی برشمرد.

انتهای پیام / ک






آخرین اخبار آخرین اخبار